Zece ani de Telefonul Copilului: 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copiilor

0
344

Problemele cu care se confruntă copiii din Romania variază de la nevoia de comunicare cu părinţii (72%); tristeţe şi singurătate (38%); probleme afective cauzate de divorţul părinţilor (32%); probleme sentimentale (19%). Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numărul 116 111, pus la dispoziţie împreună cu Romtelecom, a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani. Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom împlinesc în acest an, zece ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor din România. Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziție gratuit de Romtelecom în reţeaua sa, Asociaţia Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor din România şi oferă consiliere şi îndrumare copiilor şi părinţilor deopotrivă. Din 2001, Asociaţia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizând 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceştia o au în specialiştii Asociaţiei şi nevoia reală pe care o deservesc.

10 ani de activitate

Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociaţiei Telefonul Copilului indică un număr mult mai mare de apeluri primite din judeţe precum Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucureşti (Sector 5), Ilfov. „Am susţinut în toţi aceşti ani acest proiect pentru că s-a dovedit cu adevărat necesar pentru atât de mulţi copii din toată ţara. După 10 ani de parteneriat între Romtelecom și Asociaţia Telefonul.  Copilului, rezultatele nu ne pot decât bucura, știind că am fost alături de copiii din România și că pentru mulţi dintre cei care au apelat 116 111 viaţa s-a îmbunătăţit”, spune Cristina Popescu, Director Comunicare Romtelecom. Totodată, un procent mai mare este aferent apelurilor recepţionate din mediul rural – 48,72%, în timp ce la nivel urban statisticile indică o proporţie de 38,31%. Grupele de vârstă care apelează cel mai des la asistenţa şi îndrumarea oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani – 32,53% şi 13-15 ani  – 34,31%. Asociaţia Telefonul Copilului lucrează împreună cu Romtelecom încă de la înfiinţare, compania susţinând-o financiar, oferindu-i infrastructura necesară de call center şi linia gratuită de apel în reţeaua sa.

30.000 de cazuri soluţionate

Pentru a sărbători o decadă de parteneriat, cele două entităţi vizează stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zâmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluţionate de Asociaţia Telefonul Copilului împreună cu autorităţile abilitate. „Suntem mulţumiţi pentru că am reuşit să intervenim pentru soluţionarea unui număr impresionant de cazuri, alături de autorităţile abilitate. Este, însă, îngrijorătoare rata de creştere a numărului de abuzuri înregistrate – vorbim de dublare de la an la an – şi nu putem scăpa din vedere cazurile care nu au ajuns la cunoştinţa noastră, dar în care dorim să ne implicăm. Avem girul beneficiarilor noştri – 74,50% dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi – ceea ce înseamnă că eforturile pentru a ajunge la cât mai multe cazuri sunt mai mult decât justificate. Mulţumim Romtelecom pentru sprijinul acordat în toţi aceşti ani, sprijin fără de care acest serviciu nu ar fi putut exista. Rămânem aici pentru toţi copiii, indiferent de problema cu care se confruntă”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.

***

Despre Asociaţia Telefonul Copilului

Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului raspunde copiilor şi părinţilor la linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Linia este oferită gratuit de Romtelecom în reţeaua sa şi din 2009 gratuit în reţeaua Cosmote.

www.telefonulcopilului.ro