Ieri, Biblioteca „Alexandru şi Aristia Aman” a fost gazda unei întîlniri, promovată de Colegiul Naţional „Carol I”, în cadrul unui proiect „Erasmus+”, privind combaterea discriminării, indiferent de forma acesteia, parteneri fiind din Bulgaria şi Lituania.
Colegiul Naţional „Carol I” este promotorul, alături de Liceul Bilingv „Academician Lyudmil Stoyanov”, din Blagoevgrad (Bulgaria), şi Liceul „Vyatauto Didziojo” din Klapeida (Lituania), unui proiect european – „Ensemble pour une Europe Solidaire” – care combate discriminarea şi cultivă toleranţa şi înţelegerea reciprocă. La minefsatre au participat 16 elevi bulgari şi lituanieni, alături de 20 de tineri de la ”Carol I”. Ieri, la Biblioteca „Alexandru şi Aristia Aman” s-au desfăşurat mai multe activităţi din cadrul proiectului. „Suntem, astăzi (n.r. – ieri), în cadrul unui spectacol susţinut, conform programului, în cadrul Teatrul „Forum”, unde se vor aborda, interactiv, problemele care ţin de discriminare. Copii noştri vor aplica un specatol de teatru, conceput de către prof. Sorina Dumitrescu, cu titlul „Ridiculizat şi respins”, de fapt o punere în scenă a chestionarelor la care elevii, profesorii, şi părinţii din cele trei ţări partenere au răspuns, privind problematica actuală, în toată Europa. Fiecare ţară a conlucrat la proiect şi am finalizat, în urmă cu câteva zile, un calendar al manifestărilor, care va fi editat şi distribuit nu numai partenerilor , ci şi altor instituţii de învăţământ ”, a precizat prof. Alina Ioanicescu, coordonator de proiect din partea Colegiului Naţional „Carol I”.
Aprecieri din partea partenerilor străini
Nu sunt foarte multe diferenţe între sistemele de învăţământ din cele trei ţări partenere, dar despre acestea şi aşteptările proiectului ne-au vorbit coordonatorii din Bulgaria şi Lituania. „Am văzut un oraş frumos , cu oameni primitori, iar principalul câştig este că elevii au putut să se cunoască între ei şi să lege prietenii. Vorbim de toleranţă şi de cunoaştere între noi, dar oamenii obişnuiţi nu au probleme, între ei, în viaţa de zi cu zi. Într-o Europă care trece prin momente pe care le-am văzut cu toţii, este nevoie de astfel de proiecte de apropiere” – Kodzhabasheva Lyubov, din Bulgaria. „Sunt a doua oară în România, la Craiova, prima dată fiind într-un proiect desfăşurat în anii 2013 – 2015, când Centrul Istoric era în renovare, iar acum am găsit ceva extraordinar. Nu sunt foarte multe diferenţe între sistemele de învăţământ din ţările noastre, poate la sistemul de notare, dar prin ceea ce facem vrem să unim oamenii, mai ales tinerii, deoarece ei sunt viitorul” – Alma Barkauskiene, Lituania.