Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, pentru MEDIAFAX, că anul acesta se va decide care va fi forma prin care agenţiile de turism îşi vor proteja clienţii în caz de insolvenţă şi faliment, după ce poliţele de asigurare s-au dovedit a nu fi suficiente în astfel de situaţii.
“Trebuie să modificăm legislaţia fiindcă avem o directivă europeană, care prevede foarte clar ce se întâmplă în zona agenţiilor de turism, în caz de insolvenţă sau faliment. Însă trebuie să vorbim şi despre insolvabilitate. Este o discuţie pe care trebuie să o avem, în special, cu cei din patronate, cu cei care reprezintă agenţiile de turism din România, nu numai cele mari, dar şi cele mici. Trebuie să găsim cea mai bună şi mai corectă soluţie fiindcă putem să discutăm despre fond de garantare, de fond fiduciar, de poliţă de asigurare, despre depozite bancare şi despre orice instrument financiar”, a declarat, pentru MEDIAFAX, ministrul Turismului.
Acesta spune că măsurile trebuiesc luate în acest an deoarece trebuie transpusă directive europeană ce reglementează activitatea din turism. “În momentul în care vin să-şi ia licenţa, trebuie să ştim foarte sigur dacă sunt solvabili. De exemplu, dacă discutăm despre agenţia Funtrip, care nu şi-a onorat contracte faţă de turişti, în valoare de peste 200.000 de euro, ei au avut o poliţă de 50.000 de dolari. Asta înseamnă că au lăsat peste 150.000 de euro neacoperiţi. Şi ar trebui să ne gândim dacă poliţa de asigurare mai reprezintă un succes în această zonă? Ar trebui să discutăm, mai ales că este vorba despre o directive europeană pe care trebuie să o închidem până la sfârşiul anului”, a spus Dobre.