Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova continuă seria proiectelor europene Erasmus+ începute în anul școlar 2019-2020: Care sunt cele mai principalele proiecte internaționale, în care sunt implicații elevii dar și profesorii unității școlare, ce teme abordează, dar și impresile participanților le puteți afla afla mai departe.
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” merge pe linia dezvoltării proiectelor europene, fiind parte integrantă în programe europene, care au adus benificii atât instituţiei de învăţământ preuniversitar craiovene, cât şi sistemului şcolar românesc. În acest sens, redăm câteva declaraţii ale celor implicaţi. Prof. Dana Maria Cotfasă – director: ” În școala noastră, Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” din Craiova, din toamna anului 2019, derulăm patru proiecte de parteneriat strategic în domeniul educației școlare – proiecte de schimb interșcolar Erasmus+ KA229. Să le enumerăm: ,,ICI ET AILLEURS: MA VIE QUOTIDIENNE ET MES PASSIONS”, nr. 2019-1-FR01-KAA229-603038_4 – coordonat de o școală gimnazială din Arradon (Franța), în parteneriat cu alte scoli din Turcia (Denizli), Germania (Steinen) si Italia (Foggia). Prin temele proiectului, elemente din viața cotidiană și pasiunile elevilor din cele cinci țări partenere, acesta își propune atingerea competențelor cheie și a valorilor europene, precum: colaborarea și comunicarea în limba străină, utilizare T.I.C., competențe sociale și civice, spiritul de inițiativă și mai ales sensibilizarea și exprimarea culturală (acceptarea diversității culturale). Activitățile se realizează prin crearea, în comun, de emisiuni radio/T.V., articole în ziar, scrisori online, postere, jurnale de activitate, etc. „ALL THE WORLD ‘S A STAGE”, nr. 2020-1-PL01-KA229-082202_3 – coordonat de o școala primară din Polonia în parteneriat cu școli primare și gimnaziale din Polonia, Turcia, Portugalia, Macedonia de Nord, Romania și Italia. Acesta își dorește să îmbunătățească performanțele școlare ale elevilor privind învățarea limbii engleze utilizând punerea în scenă a unor piese de teatru ca metodă nonformală. Elevi și profesori ai școlilor partenere vor pregăti piese de teatru ce au în centru personaje umoristice din literatura fiecărei țări, în limba engleză. „TEEN THINKERS”, nr. 2020-1-TR-KA229-092959_1 – coordonat de o școală gimnazială din Turcia are ca parteneri școli din Turcia, Polonia, Letonia, Slovacia, Romania. Proiectul își propune să aducă în prim plan o temă actuală, și anume, ADICȚIA DE TEHNOLOGIE și urmările pe care acestea le poate avea în viața copiilor din ziua de azi. Conștientizarea elevilor pe această temă ar genera o transformare tehnologică de succes în educație, ar ajuta la educarea unei generații conștiente fără a fi dependentă de tehnologie, dar comportându-se ca un bun utilizator al acesteia și folosindu-și abilitățile pentru îmbunătățirea motivației educaționale. „HAND IN HAND WITH GAMES FROM THE PAST TO THE FUTURE” coordonat de o școală din Mersin, Turcia, în parteneriat cu școli din Grecia, Macedonia de Nord și Romania. Proiectul consta în readucerea la viață a jocurilor tradiționale specifice fiecărei țări implicate în proiect ca o alternativă la atiudinile și comportamentele negative pe care le-au experimentat recent elevii din cauza jocurilor digitale violente.
Pandemia a pus probleme
COVID – 19 a ridicat dificultăţi majore, de care nu a putut scăpa nici Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul”. “Din cauza pandemiei COVID 19, mobilitățile au fost sistate în anul școlar 2020/2021, însă din toamna aceasta am intrat, ca să spunem asa, în forță: am desfășurat în fiecare lună câte o mobilitate:
- în luna septembrie, am găzduit delegația profesorilor din cadrul proiectului ,,ICI ET AILLEURS: MA VIE QUOTIDIENNE ET MES PASSIONS”;
- în luna octombrie, am fost reprezentati de 4 elevi și 2 profesori în Turcia, în orașul Bursa, în cadrul proiectului “TEEN THINKERS;
- 5 profesori dedicati au participat în prima mobilitate din cadrul proiectului ”HAND IN HAND WITH GAMES FROM THE PAST TO THE FUTURE”, în luna noiembrie, în Turcia, la Mersin
- în luna decembrie, o delegatie formată din 4 elevi si 2 profesori se pregătesc de deplasarea în Portugalia, Viseu, in cadrul proiectului “ALL THE WORLD ‘S A STAGE” . În acest an școlar, ne asteaptă încă 15 mobilități școlare. Suntem tare bucuroși și mândri de elevii noștri implicati în aceste proiecte”, a spus prof. Cristina Ciocoiu, director – adjunct al intituţiei deînvăţământ preuniversitar. La rîndul său, Prof. Voicu Serenella – profesor participant în cadrul proiectului ”HAND IN HAND WITH GAMES FROM THE PAST TO THE FUTURE”, în luna noiembrie, în Turcia, la Mersin, a menţionat: “Joaca este laitmotivul acestui proiect menit sa aducă veselia în școlile partenere din România, Turcia, Macedonia, Grecia. Așadar, scopul proiectului este reducerea fenomenului de Bullying între elevi și a reacțiilor antisociale prin aducerea în prim plan a jocurilor tradiționale care ne-au încântat copilăria și care ne-au ajutat să dezvoltăm relații sănătoase cu prietenii. A fost o activitate extrem de benefică, am interacționat atât cu profesorii, cât mai ales cu copii de la școala din Mersin, care au fost deosebiți de încântați să participe la activitățile propuse de fiecare școală impălicată în acest proiect. Am redevenit cu toții copii, ne-am reamintit celebrele jocuri: „Țară, țară, vrem ostași”, „Baba oarba”, „Șotronul”, „Coarda”, „Elasticul” și multe altele. Așteptăm cu nerăbdare următoarea activitate a cărei țară gazdă va fi chiar țara noastră, în luna aprilie a anului viitor. Multumim toate țărilor participante în acest proiect și dorim succes tuturor celor implicați în acest frumos demers didactic. Nu-i mai puţin lipsită de importanţă şi declaraţia unei eleve Daria Diaconu, clasa a V-a D – elev participant în cadrul proiectului „TEEN THINKERS”, desfășurat în Turcia, Bursa, luna octombrie: “În cadrul activităților desfășurate, am realizat proiecte, desene, dezbateri contra dependenței de tehnologie, am vizitat muzee precum Panorama Museum, Karagöz Museum unde am vizionat și am realizat o mică piesă de teatru cu păpuși din piele, un fel de teatru de umbre. O altă experiență minunată au fost „viermii de mătase”, am asista la procesul de realizarea a mătasei naturale, de la început până la țesut. A fost foarte frumos! În ultima zi, am asiatat la activitățile desfășurate cu ocazia Zilei Naționale a Turciei. Am gustat mâncarea turcească, o altă experiență „delicioasă”! A fost o exepriență unică!”