Senatorul PSD Sorin Bota: Secretarul de stat Cristian Ghibu, pentru proasta gestionare, trebuie să plece urgent!

0
56
Cristian Ghibu

Senatorul PSD Sorin Bota susţine că „bomba cu efect întârziat lăsată de guvernele PDL” privind CFR Marfă trebuia „dezamorsată mai repede şi cu mai puţină bâlbâială” de către Cristian Ghibu, el opinând că secretarul de stat, preşedinte al comisiei de privatizare, „trebuie să plece urgent”. Într-un comunicat de presă transmis de cabinetul senatorului (care este şeful Departamentului de Transporturi şi Infrastructură din cadrul PSD), intitulat „Guvernul Ponta a scăpat de ultima bombă cu efect întârziat lăsată de guvernele PDL”, se menţionează: „Bine că s-a terminat telenovela CFR Marfă. S-au pierdut timp şi bani. Această «bombă» trebuia dezamorsată mai repede şi cu mai puţină bâlbâială de către «pupila» fostului ministru al transporturilor (Relu Fenechiu), Cristian Ghibu, secretar de stat şi preşedinte al comisiei de privatizare a CFR Marfă, care, pentru această proastă gestionare, trebuie să plece urgent! CFR Marfă are nevoie de un manager privat, obligatoriu străin (neamţ, dacă se poate) şi cu experienţă în managementul feroviar de marfă! Doar după ce redevine performantă această companie trebuie să ne mai gândim să o privatizăm şi asta, desigur, după 2016”. Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a afirmat ieri, în replică, faptul că eşecul privatizării CFR Marfă este unul de etapă, adăugând că de această situaţie nu este vinovat nici actualul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, nici fostul deţinător al acestui portofoliu, Relu Fenechiu. „Salut decizia curajoasă şi fermă a ministrului actual al Transporturilor, doamna Ramona Mănescu, care, fără a mai despica firul în patru, a aplicat foarte strict condiţii contractuale şi legea” a spus Antonescu. Privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale companiei nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit Grup Feroviar Român (GFR), compania declarată câştigătoare a licitaţiei. În schimb, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că GFR ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat. Imediat, omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a şi menţionat că va participa la o nouă încercare de privatizare a CFR Marfă dacă procesul va fi reluat: „Voi participa de o sută de ori dacă CFR Marfă va fi scoasă la privatizare de o sută de ori”.