Ca în nici o altă iarnă, Craiova iese cu străzile pline de gropi după acţiunea de deszăpezire. Când s-au apucat să numere cariile din asfalt, autorităţile locale au ajuns la concluzia că nu este cartier care să fi scăpat teafăr după tratamentul cu sare, astfel că neînsemnata acţiune de plombare s-a transformat acum într-o mare problemă.
Autorităţile locale au dat, ieri, startul oficial la reabilitarea străzilor din Bănie, începând cu întreţinerea drumurilor cu bolovani de râu şi piatră cubică: “Am demarat lucrările de reabilitare a drumurilor, începând din cartierele mărginaşe ale Craiovei, mai greu încercate în această iarnă, urmând a continua în toate zonele din municipiu, în care arterele rutiere prezintă gropi”, a declarat Mărinică Dincă, viceprimarul Craiovei. Potrivit municipalităţii, RAADPFL Craiova va interveni pe 29 de străzi din cartierele Catargiu, Brestei şi Bariera Vâlcii, executând îmbrăcăminte din pavaj de piatră brută pe străzile: “Luminiţei”, “Teleajenului”, “Răşinari”, “Târnava”, “Borsec”, “Roznov”, “Paroşeni”, “Sadu”, “Sinai”, “Suşiţa”, “Bicaz”, “Nectarului”, “Dimitrie Grecescu”, “Căprioarei”, “Lebedei”, “Bâlteni”, “Spiru Haret”, “Buşteni”, “Călmăţui”, “Gheorghe Donici”, “B.Deleanu”, “Drobeta”, “Gorjului”, “Preajba”, “Bărăganului”, “Strungarilor”, “Drumul Jiului”, “Viilor”, “Lăstărişului”.
Se va plomba în ritm alert
Dar cea mai mare problemă o ridică străzile bune, asfaltate. Autorităţile au transmis că lucrarea de plombare a lor va începe abia în faza a doua, ceea ce va face ca şoferii care nu mai suportă saltul dintr-o groapă în alta să mai aştepte puţin. “Au fost deja identificate zonele cu probleme, în toate cartierele din municipiu, şi în perioada imediat următoare va începe reabilitarea cu beton asfaltic, pentru a readuce carosabilul la o stare cât mai bună”, a mai spus Dincă. Tot ieri, prin intermediul unui comunicat de presă, edilii au ţinut să-i asigure pe craioveni că, în ciuda faptului că se porneşte cu întârziere, acţiunea de cârpire a arterelor din Bănie nu se va întinde prea mult, autorităţile intenţionând să ceară din partea constructorilor să lucreze într-un ritm alert. “Aceste lucrări vor fi executate într-un ritm alert în aşa fel încât să nu afecteze foarte mult circulaţia autovehiculelor în perimetrul în care se execută”, a mai declarat viceprimarul Mărinică Dincă.
90 de milioane de lei, tratament pentru gropi
În realitate, municipalitatea nu poate să pornească în forţă cârpirea arterelor din cartiere din cauză că nu are deocamdată un constructor. Intenţia iniţială era ca şi lucrările care vizau plombarea de după ridicarea zăpezii să fie incluse în cel de-al doilea contract-cadru pentru asfaltare pe care Primăria Craiova se pregătea să-l încheie în acest an. Socotelile nu s-au potrivit deloc. În urma mai multor contestaţii la caietul de sarcini, autorităţile au fost nevoite să renunţe definitiv la manevră. Ca să nu rămână cu străzile ciuruite, au apelat la varianta organizării unei licitaţii simple, pe obiective de investiţii. Prima de acest gen este chiar licitaţia pentru reabilitarea şi întreţinerea străzilor, care a fost lansată în urmă cu o săptămână, urmând să fie încheiată pe 18 martie. “Lucrările de reparaţii vor demara după ce se va semna contractul cu executantul pentru întreţinerea şi asfaltarea străzilor din municipiul Craiova”, a declarat Carmen Licu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Craiova. Valoarea acestor lucrări se ridică la suma de 90 milioane lei.
Toate cartierele sunt ciuruite
Serviciul Tehnic, Investiţii, Administrare şi Întreţinere Drumuri din cadrul Primăriei Craiova a inventariat străzile cu carosabil din beton asfaltic care prezintă gropi şi care urmează să fie reparate în acest an. A reieşit că peste 18.000 de metri pătraţi de carosabil va fi reparat într-o primă etapă. Cât priveşte străzile-problemă, acestea sunt răspândite atât în zona centrală, dar mai ales în cartiere. Astfel, în cartierul Valea Roşie – Sărari sunt 20 de străzi pe care se va interveni pe o suprafaţă estimată de 1.315 metri pătraţi. Pe listă se mai află cartierul Lăpuş-Argeş – cu 200 de metri pătraţi de plombat, cartierul Rovine – cu lucrări pe o suprafaţă de 1.100 de metri pătraţi, cartierul 1 Mai – cu 2.000 de metri pătraţi, cartierul Catargiu – cu 900 de metri pătraţi, cartierul Brestei –1.950 de metri pătraţi, cartierul Brazda lui Novac – Bariera Vâlcii – 2.450 de metri pătraţi, cartierul Craioviţa Nouă – 3.250 de metri pătraţi. Nu a scăpat nici zona centrală, aici urmând să se aplice plombe pe 19 artere.