A început, deocamdată, pe facebook!

1
439

Nu suntem încă prea departe de startul oficial în campania electorală pentru alegerile locale, dar asta nu înseamnă că primele semne ale “îndârjirii” ei, de altfel o constantă, întârzie. Nu, dimpotrivă, trosneală deja pulsează, pe facebook, şi dacă graba nu strică treaba, cum se zice, vom trăi şi vom vedea. Deocamdată avem cunoştiinţă doar de faptul că pentru funcţia de primar se vor confrunta edilul în exerciţiu, Lia Olguţa Vasilescu, din partea social-democraţilor, Pavel Badea, consilier municipal PNL, Horaţiu Buzatu (dreapta), Gelu Vişan (PMP), Mircea Năstase (ALDE), fost director al Colegiului Naţional „Elena Cuza”. Nu este deloc exclusă intrarea în competiţie şi a altor candidaţi, deloc surpriză, fiindcă de pildă dacă alianţa social-democraţilor cu uneperiştii lui Gabriel Oprea nu se bate în cuie, atunci şi promotorii interesului naţional vor avea propriul candidat, pe “teatrul de operaţiuni” fiind trimis mai mult ca sigur viceprimarul Mihai Genoiu, echipat de luptă. Deputatul Florentin Gust, bine plasat într-un top al absenţilor din Camera Deputaţilor, “din grupul Mircea Geoană” şi liberalul Dan Cherciu, până de curând consilier municipal, sunt anunţaţi ca posibili candidaţi. Că vom avea o duzină de oferte sau chiar peste, acoperind rezonabil ceea ce numim spectrul politic, este absolut firesc, aşteptată fiind în schimb campania electorală în parte a fiecăruia dintre cei menţionaţi. Ne referim la caracterul ei “tehnic”. Dacă teoretic, la calculul aritmetic simplu bătălia pentru Primăria Craiova se va purta între Lia Olguţa Vasilescu şi Pavel Badea, ofertele celor două partide reprezentative în teritoriu, aşteptate sunt şi replicile celorlalţi, coregrafia mişcărilor acestora, în planul mesajelor de campanie. Marius Pîrlea, realizatorul unei interesante emisiuni politice, “Punct ochit“, la Oltenia 3TV, cunoscător al tainelor unei campanii electorale, dar şi al vieţii interne a partidelor noastre doljene, înclină să exacerbeze virtuţile facebook-ului, ceea ce nu este deloc hazardat, ci numai discutabil, în sensul că la alegerile locale, până acum, preponderentă a fost prezenţa vârstnicilor şi nu a tinerilor ahtiaţi după acest mijloc de comunicare. Fireşte, campania pentru locale 2016 nu va fi similară celei din 2012 şi cu atât mai puţin celei din 2008. Cum totul se joacă într-un singur tur, cu prima şansă pleacă, nu este deloc un secret, actualul primar în exerciţiu, Lia Olguţa Vasilescu, şi acest stand-by – rezemat şi într-un bilanţ concret, care se doreşte convingător – poate fi zdruncinat doar de tacticieni desăvârşiţi, care să nu excludă în nici un fel întâlnirile cu cetăţenii, din toate zonele oraşului. La o observaţie mai generală, aşa cum prezintă candidaţii enumeraţi, în bloc starturi, disipate ar putea fi voturile electoratului de dreapta, dacă mai putem vorbi de aşa ceva. De stânga şi de dreapta. Neîndoielnic o campanie electorală seducătoare, bine gândită, are regulile ei şi respectarea acestora nu mai este de mult opţională, fiindcă avem în vedere enunţarea unor proiecte de dezvoltare a municipiului Craiova în viitori ani, şi mai ales garanţia materializării lor. De asemenea o igienizare a mesajelor electorale ar putea constitui, din capul locului, un deziderat, fiindcă… s-a început într-un exces parcă, de furie, contraproductivă. Dar fiecare doarme cum îşi aşterne

1 COMENTARIU

  1. In alta ordine de idei, daca ai biblioteca acasa si vrei sa o imbogatesti cu inca o carte extraordinara, tocmai ai gasit afacerea care ti se potriveste perfect! Mai pui o carte pe raftul bibliotecii tale personale si pornesti sa castigi bani in cea mai simpla afacere posibila! Ai numai avantaje aici! Si totul e foarte usor! Te ajutam noi sa reusesti! Cere acum detalii la adresa de email: sibnet@usa.com

Comments are closed.