Tramvaiul se înghesuie pentru două benzi de circulaţie

0
333

Primarul Lia Olguţa Vasilescu a anunţat că va schimba proiectul pentru reabilitarea liniei de tramvai. Autorităţile locale au cerut constructorilor să alăture liniile de tramvai astfel încât să amenajeze încă două benzi de circulaţie pe Calea Bucureşti. Edilul susţine că factura pentru aceste lucrări, în valoare de 600.000 de euro, va fi acoperită de firmele executante.

Edilul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu, crede că vechiul proiect privind refacerea liniei de tramvai, pe două tronsoane, a fost întocmit prost de la bun început. Pe de o parte, s-a solicitat o tehnică de reamenajare cu dale de beton, care nu se mai practică şi care, în plus, nu poate amortiza nici zgomotul pe care tramvaiele îl fac în mişcare. „Proiectul a fost făcut foarte prost, pe dale. Nu se mai lucrează pe dale de peste 10 ani în România, nu mai vorbim de alte ţări europene. Însă am găsit înţelegere la constructorul care a câştigat, firma MariVila din Bucureşti, ca să suporte pe cheltuiala proprie betonarea  liniei, ca să nu mai avem zgomotul de fond pe care îl auzim de fiecare dată când trec tramvaiele şi, de asemenea, să alăture cele două linii de tramvai”, a declarat Olguţa Vasilescu.

O economie de 600.000 de euro la bugetul local

Reprezentanţii Primăriei Craiova susţin că, în acest moment, se fac demersuri la Ministerul Dezvoltării pentru a se uni cele două linii de tramvai, astfel încât să se câştige o bandă de circulaţie pe fiecare sens de mers. „Ne aflăm deja în proceduri, în sensul că s-a terminat partea de licitaţie. După ce constructorii vor obţine toate avizele necesare, pot să se apuce de lucru”, a explicat primarul Craiovei. Mai mult decât atât, Lia Olguţa Vasilescu a precizat că a găsit înţelegere din partea constructorilor, SC MariVila şi SCT Bucureşti, astfel încât aceştia să suporte financiar aceste lucrări suplimentare. «Am avut această înţelegere cu constructorul care a fost foarte fericit că a mai câştigat o licitaţie în România, după ce timp de trei ani nu a mai putut să lucreze pe nicăieri. A văzut că licitaţia a fost „pe drepte” şi a spus că va face toate eforturile, împreună cu echipa lui, ca să avem proiectul aşa cum l-ar fi dorit noua administraţie».

Angajaţii RAT Craiova vor lucra pe şantier

Dacă firmele nu ar fi acceptat să realizeze aceste lucrări, municipalitatea craioveană ar fi trebuit să scoată de la buget o sumă de 600.000 de euro în plus, „bani pe care nu ni i-am fi permis”, după cum a declarat primarul. Pe această perioadă de doi ani, cât este prevăzut să se lucreze la linia de tramvai pe Calea Bucureşti, ar fi trebuit să fie disponibilizaţi angajaţii RAT Craiova care se ocupă de tramvai. „Este vorba de peste 100 de oameni, am găsit înţelegere la cele două firme care au câştigat lucrările, MariVila şi SCT Bucureşti, ca în această perioadă muncitorii să lucreze acolo, pentru că ei ştiu mai bine decât oricine cum se lucrează pe liniile de tramvai şi le pregătesc practic pentru ei în perioada următoare, urmând ca apoi să-i reangajăm la Regie”, a mai spus primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu. Dacă firmele executante nu ar fi fost de acord cu această modalitate de lucru, conducerea Regiei ar fi trebuit să-i trimită în concediu, cu 75% din salariu, ceea ce nu era convenabil pentru nici una dintre părţi.