“Profesionalizarea carierei didactice”, proiect european, derulat de Casa Corpului Didactic Dolj, la Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan Velovan” din Craiova

0
514

Casa Corpului Didactic Dolj este în plin proces de derulare a unui proiect european, destinat “Profesionalizării carierei didactice”. Activităţile se desfăşoară la Colegiul Naţional Pedagogic “Ştefan Velovan” din Craiova.

Ministerul Educației, prin Casa Corpului Didactic Dolj, în calitate de Partener 9, organizează, în perioada 14-16 decembrie 2022,  Atelierele de lucru PROF III și PROF IV, pentru județele Olt, Gorj, Vâlcea Și Mehedinți,în cadrul Proiectului Profesionalizarea carierei didactice – PROF, POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587. Atelierele se desfăşoară la Colegiul Național Pedagogic ”Ștefan Velovan” (Str. “Amaradiei” Nr. 72, Craiova). “Activitățile din cadrul atelierelor de lucru se organizează în scopul şi în contextul asigurării cadrului operaţional, privind profesionalizarea în cariera didactică, prin mentorat, ca urmare a transformărilor/modificărilor normative, naţionale şi internaţionale, privind procesul educaţional, cariera didactică şi activitatea didactică. Tematicile atelierelor promovează modelul colaborării pedagogice, exemple de bună practică în cadrul comunităților de învățare, cu privire la  stagiile de practică pedagogică, la incluziunea în educație, învățarea în context blended-learning”, a precizat prof. dr. Oana Lavinia Zaharie, director al CCD Dolj.

Sesiuni cu un caracter interactiv

Sesiunile de formare și activitățile din cadrul atelierelor de lucru au un caracter interactiv, fiind  susținute atât de experți – membri ai echipei Ministerului Educației și ai partenerilor universitari și preuniversitari, cât și de cadre didactice din Bazele de practică pedagogică (BPP), profesori care predau discipline psihopedagogice și/sau metodice în cadrul liceelor cu profil pedagogic.” Formatul facilitează reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare. Atelierele se organizează in situ și în format blendedlearning/online, în rețeaua bazelor de practică pedagogică – BPP. Obiectivul principal al proiectului PROF este asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem național coerent și fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competenței didactice, ca formare psihopedagogică, necesare ocupării și exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învățământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în activitatea de management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație. Mai multe detalii despre proiectul PROF și activitățile desfășurate sunt disponibile pe https://www.edu.ro/PROF”, a mai menţionat Oana Lavinia Zaharie.