Formarea europeană continuă la Şcoala Gimnazială “Gheorghe Bibescu” din Craiova

0
417

Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” Craiova a obținut ACREDITAREA ERASMUS+ în domeniul Educație Școlară pentru perioada 2021-2027. În cadrul celui de-al doilea an de acreditare, se implementează în instituția de învăţământ proiectul de mobilitate cu numărul de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000052669. Are un buget de 39,040.00 euro și are ca obiectiv îmbunătățirea metodelor de predare în vederea livrării unui act didactic modern și inovator.

În acest an școlar, șaisprezece profesori din învățământul preșcolar/primar/gimnazial ai școlii  beneficiază de formare europeană pentru creșterea succesului școlar și îmbunătățirea calității demersului educațional. Astfel, în perioada 3.11.2022-9.11.2022, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Gheorghe Bibescu” au participat la cursul de formare ”Learning to Live Together – Modern Techniques for an Inclusive Education” în Funchal, Madeira, Portugalia. “La sfârșitul acestui training furnizat de NEW HORIZONS MALTA, participanții au putut: să folosească metode inovatoare pentru a sprijini și motiva elevii și pentru a face lecțiile mai atractive; să rezolve problemele de incluziune în clasele multiculturale prin tehnici moderne; să aibă o înțelegere clară a excluderii și incluziunii; să găsească soluții și să ia măsuri pentru a evita excluderea tinerilor cu mai puține oportunități și să înțeleagă consecințele aplicării metodelor inovatoare în ceea ce privește motivația elevilor; să învețe strategii creative pentru elevii cu mai puține oportunități, astfel încât să le ofere acces la educație formală și non-formală pentru abilitare și incluziune în școală și societate; să crească motivația și interesul pentru lucrul cu elevii defavorizați cu mai puțini oportunități; să planifice și să proiecteze medii educaționale incluzive pentru învățarea creativă; să dezvolte planuri individuale de învățare bazate pe planificarea curriculum-ului întregului școlar; să învețe noi activități de educație non-formală și noi tehnici pentru a îmbunătăți integrarea tuturor elevilor în clasă; să găsească strategii inovatoare bazate pe o foarte bună imagine de ansamblu și experiență practică a instrumentelor prin muncă individuală, grupuri de lucru și muncă colectivă privind incluziunea socială; să facă schimb de practici și experiențe cu privire la diverse aspecte și percepții ale marginalizării și incluziunii; să fie creativi și să facă tot ce este mai bun pentru a stimula creativitatea elevilor lor; să conștientizeze rolul dezvoltării personale și profesionale ca factor de calitate în procesul de predare”, a precizat prof. Mirela Voicu, coordonator de proiect. Cursul de formare derulat în Madeira s-a înscris în cadrul proiectului de Acreditare ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Educație Școlară – Mobilitatea persoanelor în scopul învățării, nr. 2022-1-RO01-KA121-SCH-000052669, finanţat prin programul ERASMUS+ al Uniunii Europene.