Water Park-ul te lasă flămând. La propriu!

0
535

În speranţa de a-i convinge pe craioveni să frecventeze, şi pe timp de iarnă, Water Park-ul din Parcul Tineretului, autorităţile locale caută intens soluţii pentru amenajarea acelei zone de fast-food, cât mai aproape de zona bazinelor acoperite. Regulamentul de acces în complexul de distracţii spune că vizitatorii nu au voie să intre cu mâncare şi băuturi, altele decât cele puse în vânzare la standurile amenajate, prin urmare cade şi varianta practică a pacheţelului de acasă.

Municipalitatea craioveană a ajuns şi ea la convingerea că acest detaliu de organizare, care n-a fost prins nici în proiectul iniţial al Water Park-ului, se dovedeşte a fi un aspect extrem de important de care depinde funcţionarea întregului complex, mai ales în timpul sezonului rece când vizitatorii au la dispoziţie doar zona piscinelor acoperite. Lipsindu-le posibilitatea de a avea un acces uşor la produse alimentare şi băuturi răcoritoare, după ce ies din apa încălzită a bazinele interioare, clienţilor parcului nu le mai rămâne altceva de făcut decât să-şi pună hainele groase şi să se avânte, prin frigul de afară, până în zona exterioară a chioşcurilor, singurul loc de unde pot să-şi cumpere o răcoritoare sau ceva de mâncare. Pentru mulţi, acest fapt a fost un motiv suficient de convingător de a nu se mai întoarce şi a doua oară la Water Park.

Plonjon, prin frig, la chioşcurile cu mâncare

Potrivit primarului Craiovei, Water Park-ul înregistrează, din această privinţă, deficienţe, care trebuie corectate şi la care se lucrează acum, în sensul găsirii unei soluţii mulţumitoare şi pentru municipalitate şi pentru organismele europene cu ajutorul cărora s-a implementat acest proiect. „Este de lucru acolo, pentru că sunt anumite deficienţe care fac să nu existe confortul total. La inaugurare, a fost acea variantă cu chioşcurile exterioare, plasate în afara suprafeţei afectate de proiectul european şi care au asigurat alimentaţia publică. În perioada de iarnă, însă, aceste spaţii de alimentaţie nu mai sunt utile, pentru că nimeni nu pleacă, încins fiind, din bazin, ca să traverseze parcul până la acele chioşcuri”, a recunoscut edilul-şef al Craiovei.

Proiectul european exclude orice activitate comercială, în incintă

Mihail Genoiu a mai spus că se doreşte ca respectiva zona de fast-food să fie regândită, în sensul plasării sale în interior. Autorităţile îşi argumentează această propunere prin faptul că, astfel, ar putea deservi clienţii Water Park-ului pe toată perioada anului, inclusiv pe timp de iarnă, când sunt disponibile doar piscinele interioare. Numai că există anumite rigori în punerea în practică, date de faptul că este vorba de o investiţie cu fonduri europene. „S-au gândit variantele de a fi în interior, dar s-au respins de către ADR (n.r. – Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia), care a solicitat, în mod special, la vremea semnării contractului de finanţare, ca în incinta parcului să nu există activitate comercială”, a explicat primarul Craiovei.

Barul-ciupercă a rămas fără clienţi

Acesta a dat exemplul unei „ciuperci de apă”, care se găseşte în mijlocul celui mai mare bazin exterior. Obiectivul a fost conceput să funcţioneze ca un bar rotativ, cu activitate comercială, dar nu s-a acceptat în momentul avizării proiectului. „Acolo este construită deja o ciupercă în apă, intenţia proiectantului fiind clară: să aibă destinaţie de alimentaţie. Dar nu funcţionează pentru că am avut acceptul ADR-ului. Adică, proiectul are anumite reguli, care te scot din zona finanţării. În momentul în care ai venit cu aşa ceva, automat declară proiectul neeligibil şi şi-l elimină”, a menţionat Genoiu. Primarul a lăsat însă de înţeles că municipalitatea negociază intens acest aspect cu reprezentanţii ADR Sud-Vest Oltenia, folosindu-se în sprijin şi de bilanţul negativ al încasărilor de la Water Park.

Clienţi foarte puţini

Din datele făcute publice de Primăria Craiova, Water Park-ul a avut cei mai mulţi vizitatori în luna august, luna inaugurării – 5.849 de clienţi, care au adus încasări din vânzarea biletelor de 227.720 de lei. În septembrie şi octombrie, numărul vizitatorilor a scăzut dramatic – 518 persoane, cu încasări de 20.744 de lei. Privite în comparaţie cu sumele de care are nevoie Water Park-ul pentru funcţionare – în medie, 150.000 de lei lunar – aceste cifre sunt extrem de mici. „Fiind în stadiul în care am constatat că indicatorii financiari nu se pot îndeplini, putem să solicităm anumite detalii, cum este şi zona de fast-food, tocmai pentru a putea să îi ducem la îndeplinire”, a mai spus Genoiu. O altă măsură de echilibrare, cât de cât, a cheltuielilor, la care se gândeşte primăria este ca, pe perioada de iarnă, o parte din personal să fie detaşat în alte zone.