Prăbușirea podului Morandi, ce traversa autostrada A10, la Genova, s-a soldat cu peste 35 de morți, între care și un român, și numeroși răniți, între aceștia aflându-se nu puțini copii. Operațiunile de salvare au continuat și pe timpul nopții, antrenați fiind 240 de pompieri, numeroși polițiști și reprezentanți ai Crucii Roșii. Potrivit comandantului adjunct al pompierilor pentru regiunea Piemont, Emanuele Gissi, l-a operațiuni participă elicoptere, dar și o echipă de câini dresați, adusă de la Nisa. 400 de persoane, care domiciliau în clădirile din zonă, au fost evacuate. Giovani Toti, guvernatorul provinciei Liguria, a estimat că lucrările de întreținere la acest viaduct, cu numeroase probleme structurale încă de la construcția sa, au fost ”superficiale”. La rândul său, ministrul Transporturilor, Danilo Toninelli, a promis, într-o declarație făcută pentru televiziunea italiană, că va face lumină asupra cauzelor dramei. În 2016, cotidianul local ”Il Secolo XIX” trăgea un semnal de alarmă asupra celor 5000 de poduri și viaducte, realizate în anii 1950-1960, și abandonate. Tot în același an, Antonio Brenich, profesor specialist în structura betoanelor la Facultatea de Inginerie din Genova, a atras atenția asupra deficiențelor viaductului, evocând „o eroare de inginerie”. Potrivit Protecției Civile, 35 de autoturisme și trei mașini de mare tonaj s-au prăbușit în gol.