Casa Noastră: După… 25 de ani!

0
1003

Anul trecut, compania Casa Noastră, producătorul ferestrelor Q-Fort şi nu numai, a împlinit exact, pe vremea aceasta, 25 de ani de activitate. N-avem idee cum a fost marcat evenimentul, dar ţinând cont de rigorile sanitare şi noianul de inconveniente, create prin starea de urgenţă, bănuim că jubileul a avut mai mult o încărcătură emoţională. O retrospectivă în timp, expediată succint, nu spune altceva decât că s-a pornit de la o afacere antreprenorială modestă, ce avea ca activitate comercializarea de bunuri de consum, pentru a se ajunge la o companie redutabilă –vector al economiei doljene-, cu o cifră de afaceri consistentă, de multe milioane euro, potrivit calculelor Ziarului Financiar. O companie producătoare de sisteme de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu sub brandul Q-Fort. Mai simplu, tâmplărie termoizolantă. Pe lângă asta, jaluzele veneţiene, plase anti-insecte, rulouri pentru ferestre, sisteme culisante din aluminiu, uşi de intrare din PCV. La vârsta de 26 de ani, compania Casa Noastră se află în plină ofensivă pe pieţele externe, după notorietatea dobândită în ţară, prin calitatea, promptitudinea serviciilor, seriozitatea şi competenţa întregului personal angajat. O copie fidelă a ceea ce înseamnă în 2021, în Occident, o astfel de firmă. Cu capital autohton integral, pilotată de un manager de calibru, pe numele său Ştefan Cherciu. O companie care exportă deja în Italia, Franţa, Austria, Germania, Elveţia, Olanda, Belgia, Spania, având reţele de distribuţie –afară- în Italia şi Franţa. Cu 1.400 de angajaţi păstraţi anul trecut, la care s-au mai adăugat anul acesta încă 50, dar cifra va creşte în continuare, până la 100, Ştefan Cherciu a depăşit, fără teribilă zdruncinare financiară, printr-o strategie inteligentă, incovenientul restricţiilor sanitare: n-a oprit producţia, a avut, în permanenţă, un consistent pachet de comenzi, s-a lucrat în ture, doar cu o parte din angajaţi, spre a se evita la maximum contaminarea. Adică, non-stop până marţea, iar de miercuri până la finele săptămânii pe module. S-a ieşit bine la mal. Anul acesta la 5 luni, creşterea cifrei de afaceri consolidate este de 8,5%, ceea ce înseamnă peste 100 milioane euro. Noile investiţii, concretizate în extinderea spaţiilor de producţie, atestă o vigoare financiară sănătoasă. Casa Noastră îşi formează, cum mai spuneam şi cu altă ocazie, viitori angajaţi, în cele 5 licee din Craiova şi Balş, de unde anual vin 100 de tineri ucenici, susţinuţi prin burse, pe durata şcolarizării. Unii dintre aceştia sunt chiar copiii angajaţilor cu vechime, profesionişti de ridicată calificare, greu dacă nu imposibil de înlocuit. Aşadar, 1450 de angajaţi, intră zilnic pe porţile companiei aduşi cu o flotilă de 6 autocare şi 3 microbuze. Casa Noastră este deja un nume de prestigiu. A demarat şi primele investiţii imobiliare: un ansamblu rezidenţial Q-Fort în valoare de peste 25 milioane euro, compus din 8 blocuri cu 235 de apartamente. Şi totuşi ce înseamnă Casa Noastră? O companie profilată pe tâmplărie termoizolantă, ar fi răspunsul simplist imediat. Noi credem că este sigla reuşitei unei afaceri pornite temerar de un doljean, Ştefan Cherciu, care a depăşit cumpene, greu surmontabile, crede el şi cu ajutorul proniei cereşti. Motiv pentru care, conservă în biroul său spaţios mai multe însemne. Religiozitatea lui Ştefan Cherciu face parte integrantă din însăşi structura sa sufletească, ca o componentă organică şi mecanicizată. De altfel e tradiţia noastră, e felul nostru de a ne comporta, de a înţelege şi valorifica existenţa. O discuţie tete-a-tete cu Ştefan Cherciu, din motive nu uşor de enumerat, nu e deloc simplă: cu pixul şi agenda în mână, la îndemâna interlocutorului, în faţa sa, pare uşor stingherit. Cu reportofonul pornit, acelaşi lucru. Aşadar, ca să se destăinuie, cât de cât, trebuie să ai ca reporter multă şansă, oricum narează plăcut, nelipsit de simţul umorului. Nu puţine gesturi caritabile îl definesc, dar la enumerarea lor face un semn cu mâna: să le lăsăm. Apropos de bogăţie, Ştefan Cherciu a rostit un interesant aforism: „bogatul nu ia nimic, săracul nu lasă nimic”. Fireşte, nu e totul deşertăciune. Dar să lăsăm teritoriul acesta al discuţiei. Promovând un model de business integrat, de la producţie la servicii de consiliere, livrând produse de calitate şi durabilitate, Casa Noastră este un partener de încredere. Să mai spunem că, în cei 25 de ani, capacităţile de producţie au atins cele mai înalte standarde tehnologice. Asta se subînţelege. Să crezi în ţintele proprii, să perseverezi, prin pasiune fără margini, să ai empatie faţă de angajaţi, sunt doar câteva trăsături care definesc un manager modern, care contribuie la bugetele statului îndestulându-le. Numele lui: Ştefan Cherciu. Un tânăr tenace plecat, cu ani în urmă, dintr-o comună doljeană, Dobroteşti, convins că va izbândi în viaţă. De la sediul companiei Casa Noastră, aflat pe teritoriul comunei Pieleşti, spre Craiova, se trece obligatoriu pe lângă clădirile fostei fabrici Electroputere, pe care se mai poate citi, ca o amintire, doar denumirea. Reamintind de o faimă stinsă, care depăşise hotarele ţării. Şi de o lume. Sau poate, faima „preluată” de compania Casa Noastră, un vector de prestigiu, sănătos, cum spuneam, al industriei doljene, într-o altă eră, este dusă mai departe.