Referendumul pe „Brexit”: Poziţia jurnalelor britanice

0
56

435Tabloidul The Sun, ziarul cel mai citit în Regatul Unit şi-a afişat clar poziţia sa în favoarea Brexit (ieşirea din UE), solicitând cititorilor săi să voteze LEAVE (părăsirea UE. Cotidianul conservator, care aparţine magnatului Rupert Muldoch, explică într-un editorial că Brexit oferă oportunitatea de a se elibera de „dictatura de la Bruxelles”. În ultimele săptămâni, cotidianul şi-a multiplicat articolele anti-EU. The Sun a avut recent „probleme”, fiind obligat să ofere justificări pentru implicarea reginei Elisabeta a II-a în dezbateri, afirmând că aceasta susţine o ieşire a Regatului Unit din UE. The Daily Mail, al doilea jurnal citit în Regatul Unit, împărtăşeşte linia eurospecptică a lui The Sun. A publicat multe articole favorabile Brexit. The Daily Expres susţine partidul UKIP – de extremă dreaptă – eurofob, care militează pentru ieşirea din UE. The Daily Mirrror, proeuropean, apropiat laburiştilor este favorabil rămânerii în UE, critică argumentele politice pro-Brexit. The Guardian şi Financial Times sunt favorabile „Remain”. The Times care aparţine lui Rupert Murdoch se arată indecis, deşi 62% dintre cititorii săi, potrivit unui sondaj YouGov, rămân favorabili menţinerii ţării în UE.