Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) din cadrul Autorităţii Feroviare Române (AFER) a efectuat recent un număr de 156 de acţiuni de inspecţie la 23 de operatori de transport feroviar de marfă. În urma acestor acțiuni de inspecție au fost întocmite 46 de procese verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor personalului reponsabil aparținând următorilor operatori de transport feroviar: SC Grup Feroviar Român SA – 25 procese verbale, SC Cargo Trans Vagon SA – 8 procese verbale, SC Servtrans Invest SA – 3 procese verbale, Vest Trans Rail SA – 3 procese verbale, SNTFM CFR Marfă SA – 2 procese verbale, SC Unifertrans SA – 2 procese verbale, SC Servtrans Rail – 1 proces verbal, Logistic Service Danubius – 1 proces verbal şi nu în ultimul rând, Transferoviar Grup – 1 proces verbal.
Proceduri de investigare pentru 56 de incidente
În plus, pentru cele 56 de incidente pentru care se fac vinovaţi operatorii de transport feroviar se vor declanşa proceduri de investigare a acestora. Acțiunile de inspecţie ale ASFR vor continua şi în domeniul transportului feroviar de călători. „În cadrul acţiunilor de inspecţie la operatorii de transport feroviar de marfă, ASFR a constatat mai multe deficienţe în respectarea unor reglementări specifice în vigoare. De exemplu, personalul de locomotivă nu a efectuat odihnă după depăşirea perioadei de lucru reglementată; formularul ”Foaie de parcurs” a fost completat eronat; nu au fost îndeplinite condiţiile pentru efectuarea odihnei personalului în dormitor; personalul de locomotivă nu deţine asupra sa autorizaţia de conducere a trenurilor directe de marfă în sistem simplificat şi nu în ultimul rând, la predarea sau luarea în primire a locomotivelor în tranzit, mecanicii de locomotivă nu verifică instalaţiile de control punctual al vitezei şi a dispozitivului de siguranţă şi vigilenţă” se precizează într-un comunicat de presă al MTI.
Fără o listă de scule şi rechizite
Pe de altă parte, nu toţi operatorii de transport feroviar au transmis Sucursalei Regionale CF caietul de prestaţii cu privire la categoriile de revizie tehnică a trenurilor de marfă care circulă pe raza sa de activitate. Totodată, în urma verificărilor s-a mai constatat că nu există nici în posesia revizorului tehnic de vagoane o listă de scule şi rechizite, întocmită de către conducerea societăţii, contrar prevederilor Instrucţiunilor nr. 250/2005, art.86 (2). „Se efectuează pregătirea tehnică a trenurilor fără ca trenul să fie acoperit (semnalizat), contrar prevederilor Instrucțiunilor şi nici nu se respectă succesiunea lucrărilor și verificărilor obligatorii, în cadrul reviziei tehnice la compunere, proba completă a frânelor fiind executată concomitent cu revizuirea fiecărui vagon în parte” se mai spune în comunicatul respectiv.