Peste 105.000 de români şi-au petrecut Paştele în România, cheltuind 31,2 milioane de lei pe servicii turistice (cazare şi masă), cele mai căutate fiind pensiunile, care au primit în acest an aproximativ 65.000 de turişti, potrivit datelor prelucrate de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Ofertele au vizat toate categoriile, de la pachetele turistice oferite de pensiunile din zona rurală până la city break-uri, ideale pentru minivacanţa de Paşte. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziţia turiştilor în cadrul structurilor de cazare din România a ajuns la 136.400, dintre care 105.600 au fost vândute pentru sărbătorile de Paşte din acest an.
Locul întâi în topul preferinţelor românilor privind petrecerea sărbătorilor pascale este ocupat şi anul acesta de pensiunile rurale. Cele mai solicitate destinaţii au fost zonele Bran-Moeciu, Bucovina, Vrancea, Sibiu (Mărginimea Sibiului), Maramureş şi Buzău. Au fost puse la dispoziţie 75.000 de locuri în cadrul structurilor de cazare din zonele rurale, dintre care s-au vândut 65.000 de locuri. Pe lângă produse tradiţionale şi petreceri în aer liber, ofertele au inclus plimbări cu căruţa sau ateliere interactive de încondeiat ouă. Turiştii ajunşi la pensiuni au cheltuit 19,5 milioane de lei doar pe cazare şi masă.
Pe locul al doilea se află staţiunile montane, cele mai solicitate fiind structurile de cazare de pe Valea Prahovei. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri, dintre care s-au vândut 22.000 de locuri. Turiştii au cheltuit aici 6,6 milioane de lei. Iubitorii de schi au putut practica sporturi de iarnă şi în această perioadă. Din oferte nu a lipsit masa cu produse tradiţionale, însă au fost şi meniuri speciale, pentru cei cărora nu le place carnea de miel. Familiile care au mers cu copiii la munte i-au putut lăsa pe cei mici în ateliere de creaţie, unde aceştia au învăţat să vopsească ouă sau să confecţioneze felicitări de Paşte şi au primit cadouri de la “Iepuraş”.
“Datorită tarifelor mici, românii şi-au petrecut Paştele şi în diferite staţiuni balneoclimaterice. Aici au fost vândute 18.000 de locuri dintre cele 28.000 puse la dispoziţie. Turiştii au cheltuit în staţiunile balneare aproape 4,9 milioane de lei’, spun reprezentanţii FPTR. Hotelierii de pe litoral au avut şi ei oferte pentru turiştii care au vrut să petreacă Paştele la malul mării, litoralul nefiind o destinaţie tradiţională pentru această sărbătoare. Majoritatea unităţilor care au pregătit totuşi pachete s-au aflat în Mamaia, iar ofertele au inclus excursii la mănăstiri din Dobrogea. Au fost puse la dispoziţie 2.800 de locuri, din care doar 300 au fost vândute. Datorită serviciilor complete oferite pasionaţilor de pescuit şi inedit, au fost puse la dispoziţie 600 de locuri în structurile din Delta Dunării, doar 300 de locuri fiind vândute.
Gradul de ocupare a ajuns până la 86% în zona rurală şi a coborât treptat, în funcţie de preferinţele turiştilor, până la 73% în zona montană, 64% în structurile balneare, 50% în Delta Dunării şi 10% pe litoral.
Aproximativ 5.000 de români şi-au petrecut vacanţa de Paşte în străinătate şi au cheltuit peste 1,3 milioane euro pentru servicii turistice. O mică parte dintre români au ales să petreacă vacanţa de Paşte în destinaţii precum Roma, Atena sau Ierusalim, fiind atraşi de semnificaţia religioasă. Cele mai solicitate destinaţii externe au fost, însă, cele din apropierea ţării – Bulgaria şi Grecia.