Prezența fizică la ghișeu eliminată – unul dintre avantajele buletinelor electronice

0
521

Ministerul Afacerilor Interne a pus în dezbatere, marți, un proiect de Ordonanță a Guvernului ce vizează implementarea cărților electronice de identitate, acestea urmând să conțină date precum: un certificat digital pentru semnătura electronică, dar și datele biometrice ale titularului (imaginea facială și impresiunile papilare a două degete).

Noile buletive vor avea mărimea unui card bancar și vor ține locul cardurilor de sănătate. „Pentru a asigura cetățenilor români exercitarea dreptului la liberă circulație pe teritoriul statelor membre ale Uniunii Europene, în condiții similare celorlalți cetățeni UE, România este obligată să emită acte electronicee de identitate, începând din luna august a anului curent.”, informează ministerul. Cu ajutorul noului act de identitate, cetățenii români vor putea să interacționeze online cu autoritățile publice și să solicite prestarea de servicii publice.

Cartea electronică de identitate se eliberează: cu valabilitate de șase ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 şi 18 ani; cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani; cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 70 de ani, iar exceptate de la obligaţia furnizării impresiunilor papilare sunt minorii sub vârsta de 12 ani și persoanele pentru care prelevarea amprentelor de la oricare degete este fizic imposibilă. La cererea părinților sau reprezentanților legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului.

ANA MARIA PETOLESCU