Un craiovean le propune autorităților locale să amenajeze benzi speciale pe care să circule autobuzele RAT Craiova. Acestea ar fi menite să reducă timpii de așteptare în stații și ar convinge pe tot mai mulți craioveni să recurgă la acest mijloc de transport în comun.
Proiectul „Benzi speciale pentru autobuze” a fost depus de craioveanul Daniel Niculaie în cadrul campaniei Bugetare participativă. Craioveanul pleacă de la ideea că municipiul Craiova trebuie să devină un oraș în care mașina personală să nu mai fie mijloc de transport favorit. Din acest motiv, crede acesta, trebuie încurajat transportul în comun cu autobuzele. ”Una din problemele indicate de mulți cetățeni este aglomerația în trafic. De aceea, foarte mulți preferă confortul mașinii personale. Crearea unui sistem de transport public, rapid și predictibil, ar face ca mulți dintre locuitori să se îndrepte către acest tip de transport, iar benzile unice fac ca autobuzele să ofere acea rapiditate și predictibilitate necesară”, susține craioveanul, în propunerea sa.
Un traseu aglomerat, cu trei linii de autobuze
Ținându-se cont de experiența altor orașe, craioveanul Daniel Niculoaie este de părere că introducerea acestor benzi pentru autobuze trebuie făcută treptat. Prima stradă pe care acest sistem ar trebui implementat ar fi, în opinia sa, bulevardul „Caracal”. Mai exact, pe sensul de mers spre centrul orașului, de la stația de autobuz Bănie și până la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Caracal cu „Henri Coandă” și strada „Potelu”. „Această zonă este ideală pentru acest proiect-pilot deoarece are trei trasee de autobuz – 1,3 și 25. La orele de vârf este foarte aglomerată, iar banda unu este blocată spre final, fapt care produce aglomerație în zona sensului giratoriu”, își justifică craioveanul propunerea.
Timpul de așteptare, redus de la 10 la 1 minut
O astfel de măsură ar aduce mai multe avantaje în trafic. Craioveanul Daniel Niculaie este convins că dacă autobuzele s-ar deplasa pe o bandă specială, acest lucru ar reduce timpul de așteptare în trafic, de la 10 minute la 1 minut. Un alt avantaj direct ar fi că s-ar preveni și accidentele în zona sensului giratoriu, toți șoferii fiind obligați să folosească numai benzile 2 și 3. Ca și avantaj indirect, acesta susține că ar putea fi „susținerea unui plan de introducere a benzilor unice într-o zonă în care impactul imediat asupra traficului existent poate fi considerat mediu invaziv”, se menționează în propunerea depusă pe platforma online, craiova.decid.ro.
Buget estimat la 4.000 de euro
Benzile pentru autobuze de pe strada „Caracal” ar urma să fie realizate de către municipalitate, bugetul estimat de către craioveanul care a făcut propunerea fiind de 4.000 de euro. În opinia acestuia, traseul ar trebui să fie marcat corespunzător, pe partea carosabilă, fără a se delimita fizic banda pentru autobuze. Totodată, este nevoie și de o semnalizare de acordare de prioritate pentru participanții la trafic de pe banda 2 pentru cei de pe banda unică, în zona sensului giratoriu. Într-o etapă ulterioară, dacă se va constata că înlesnește traficul, proiectul s-ar putea continua pe strada „Caracal”, până la intersecția cu strada „Vântului”.
Autoritățile locale au aprobat acest proiect, dar pentru a fi pus în practică mai trebuie să se găsească și printre propunerile care sunt cele mai votate de către craioveni. Până la data de 23 ianuarie, propunerea mai poate, așadar, să fie votată de craioveni.