Â
 Europarlamentarul Marian Jean Marinescu susÅ£ine că singura soluÈ›ie viabilă È™i raÈ›ională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul È™i combustibilii alternativi. “După votul Fitfor55 din această sesiune plenară a Parlamentului European (care propune ca începând din 2035 să se producă doar maÈ™ini cu zero emisii la È›eava de eÈ™apament, adică doar maÈ™ini cu motoare electrice) sunt la fel de convins că singura soluÈ›ie viabilă È™i raÈ›ională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul È™i combustibilii alternativi”, a spus eurodeputatul PPE.
 Europarlamentarul Marian Jean Marinescu susÅ£ine că singura soluÈ›ie viabilă È™i raÈ›ională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul È™i combustibilii alternativi. “După votul Fitfor55 din această sesiune plenară a Parlamentului European (care propune ca începând din 2035 să se producă doar maÈ™ini cu zero emisii la È›eava de eÈ™apament, adică doar maÈ™ini cu motoare electrice) sunt la fel de convins că singura soluÈ›ie viabilă È™i raÈ›ională pentru a reduce emisiile în transportul rutier este utilizarea tuturor tehnologiilor posibile: motoare electrice, hidrogenul È™i combustibilii alternativi”, a spus eurodeputatul PPE.      În opinia sa, combustibilii alternativi sunt un element cheie în succesul decarbonizării transportului rutier. Åži asta pentru că, pe de o parte, pe È™oselele europene circulă în acest moment sute de milioane de autovehicule pe benzină È™i motorină. Iar acestea vor continua să circule È™i după 2035, iar reducerea emisiilor se poate face în acest caz doar prin trecerea de pe motorină È™i benzină pe combustibili alternativi nepoluanÈ›i.
   Iar pe de alte parte, producătorii de combustibili alternativi vor fi stimulaÈ›i să producă o cantitate mai mare de combustibili alternativi doar dacă va exista cerere pe piață. “Dacă vom trece 100% pe maÈ™ini electrice, nu va mai exista cerere pentru combustibili alternativi.  PreÈ›urile maÈ™inilor electrice nu sunt accesibile tuturor cetățenilor. Infrastructura de alimentare a maÈ™inilor electrice este subdezvoltată. Nu dispunem de suficiente materii prime necesare pentru baterii, iar trecerea exclusiv pe maÈ™ini electrice va creÈ™te dependenÈ›a UE de China”, a explicat deputatul european
    Marinescu mai spune că Å£inta de 90% maÈ™ini electrice în 2035 (È™i nu 100%, cum verzii È™i stânga au votat la Strasbourg) este singura propunere viabilă atât pentru populaÈ›ie  cât  şi pentru industrie. “Utilizarea exclusivă a maÈ™inilor electrice nu va reduce emisiile atât cât este necesar, dar va reduce drastic mobilitatea. Sper ca negocierile din Consiliu să conducă la o decizie înÈ›eleaptă, iar textul să fie modificat în acord cu această realitate”, a mai spus reprezentnatul Grupului PPE în comisia TRAN.
















