
În opinia sa, combustibilii alternativi sunt un element cheie în succesul decarbonizării transportului rutier. Şi asta pentru că, pe de o parte, pe șoselele europene circulă în acest moment sute de milioane de autovehicule pe benzină și motorină. Iar acestea vor continua să circule și după 2035, iar reducerea emisiilor se poate face în acest caz doar prin trecerea de pe motorină și benzină pe combustibili alternativi nepoluanți.
Iar pe de alte parte, producătorii de combustibili alternativi vor fi stimulați să producă o cantitate mai mare de combustibili alternativi doar dacă va exista cerere pe piață. “Dacă vom trece 100% pe mașini electrice, nu va mai exista cerere pentru combustibili alternativi. Prețurile mașinilor electrice nu sunt accesibile tuturor cetățenilor. Infrastructura de alimentare a mașinilor electrice este subdezvoltată. Nu dispunem de suficiente materii prime necesare pentru baterii, iar trecerea exclusiv pe mașini electrice va crește dependența UE de China”, a explicat deputatul european
Marinescu mai spune că ţinta de 90% mașini electrice în 2035 (și nu 100%, cum verzii și stânga au votat la Strasbourg) este singura propunere viabilă atât pentru populație cât şi pentru industrie. “Utilizarea exclusivă a mașinilor electrice nu va reduce emisiile atât cât este necesar, dar va reduce drastic mobilitatea. Sper ca negocierile din Consiliu să conducă la o decizie înțeleaptă, iar textul să fie modificat în acord cu această realitate”, a mai spus reprezentnatul Grupului PPE în comisia TRAN.