Elevii Liceului Voltaire, implicaţi în descoperirea patrimoniului cultural

0
1570

În perioada 12-16 aprilie 2021, Liceul “Voltaire” este gazda celei de-a patra reuniuni care vizează schimbul de experiență pentru elevi și profesori, în cadrul  proiectului  interșcolar, “Découvrir le patrimoine culturel et naturel à travers les 5 sens”, nr. 2018-1-IT02-KA229-048307_2, finanțat de Uniunea Europeană, prin Programul Erasmus+, Acțiunea cheie 2.

Acest proiect, pe care liceul Voltaire îl implementează alături de alte patru școli partenere I.S.I.S. Sandro Pertini, Afragola, Italia, OGEC Depoorter, Hazebrouck, Franța, SOU „Dimcho Debelyanov” Belene, Bulgaria, Agrupamento de Escolas D. Sancho I, V. N. Famalicão, Portugalia, a reușit să depășească toate provocările cauzate de  limitarea călătoriilor în afara granițelor țării. În aceste împrejurări excepționale, această mobilitate se va realiza prin intermediul videoconferințelor online și va reuni mai bine de 70 de elevi, alături de profesorii lor.

Obiectivele proiectului vizează atât descoperirea patrimoniului cultural al țărilor partenere prin intermediul celor cinci simțuri, cât și promovarea dezvoltării culturale a elevilor pentru a avea o atitudine pozitivă față de valorile naționale și europene. Tema abordată în cadrul acestei activități de învățare virtuale este patrimoniul cultural și cooperarea europeană.

“Pe parcursul celor 5 zile, profesorii din școlile participante vor implica elevii într-o serie de activităţi virtuale atractive utilizând platforma Teams: jocuri de spargere a gheții, prezentarea școlilor prin intermediul unor tururi virtuale, kahoot-uri, prezentări ale obiectivelor turistice culturale și naturale din România, tururi virtuale, ateliere de lucru pe echipe internaționale de elevi etc. Prima zi a fost dedicată activităților de cunoaștere, de prezentare a școlilor și țărilor partenere și de exprimare a așteptărilor și temerilor cu privire la întâlnire, folosind un instrument digital. În cea de-a doua zi, activitățile au debutat cu descoperirea patrimoniului natural și cultural românesc prin intermediul unui joc virtual, urmat de activități interactive privind elemente ale patrimoniului european, înscrise pe lista UNESCO. Miercuri, 14 aprilie, în parteneriat cu Muzeul Olteniei, vom descoperi patrimoniul local, ne vom însuși arta încondeierii ouălor, iar elevii vor învăța să aplice motive decorative tradiționale, fotografiile care ilustrează „calitățile” artistice de pictori fiind încărcate pe Padlet”, a explicat prof.dr. Dorina Loredana POPI, directorului Liceului Voltaire.

Elevii își vor demonstra abilitățile culinare și vor lua contact cu bucătăria  românească, grație unui atelier de gătit, experiențele culinare fiind surprinse în clipuri video de către aceștia. Scopul acestui atelier este de a stimula creativitatea, de a  experimenta, folosind toate cele 5 simțuri. Ziua se va încheia cu un joc Kahoot Patrimoniul – un parcurs multisenzorial care va evalua cunoștințele dobândite de elevi cu privire la patrimoniul românesc.

Vineri, 16 aprilie, va debuta cu realizarea expoziției de fotografii reprezentative, cu tema „Orașul meu-paralelă între prezent și trecut”, prin intermediul aplicațiilor colaborative pentru a  surprinde evoluția orașelor participanților în ultimul secol. De asemenea, tot vineri, fiecare participant, pornind de la motto-ul „Un cântec, un cuvânt/o imagine”, va crea imagini care ilustrează cuvinte sau expresii importante din cântecul respectiv. Ziua se va încheia cu o întâlnire a reprezentanților țărilor partenere în cadrul căreia se vor trage concluziile reuniunii transnaționale, pentru a face o trecere în revistă a activităților desfășurate de-a lungul întregii săptămâni, pentru completarea unui chestionar on-line și pentru înmânarea diplomelor de participare

“Activitatea de învățare virtuală va fi un real prilej de dezvoltare a competențelor lingvistice, digitale și culturale ale elevilor, un schimb de experiență util care va conduce la consolidarea dimensiunii europene în educație și la promovarea inovației în ceea ce privește metodele și tehnicile de lucru în mediul școlar online”, a mai spus managerul Liceului.