Comisia Europeană a publicat Strategia pentru mobilitate pentru următorii ani

0
640
Comisia Europeană a publicat Strategia pentru mobilitate pentru următorii ani, un document programatic care stabilește direcțiile în care va merge transportul în viitor.  Coordonatorul PPE pentru documentul de poziție pentru transport, publicat deja anul trecut a fost europarlamentarul Marian Jean Marinescu. “Am lucrat și la documentele de poziție pentru fiecare tip de transport, acestea urmând să fie publicate în curând. Strategia Comisiei conține elemente extrem de ambițioase care după părerea mea vor fi greu de atins. Aceste obiective au fost impuse de partea „verde„ din Comisie, dar în transport lucrurile se bazează pe tehnologie, iar tehnologia nu se dezvoltă de azi pe mâine. Când spunem că până în 2030 vom avea acele avioane care pot transporta peste 200 de pasageri și care nu vor polua, trebuie să știm că este un lucru foarte important și foarte complicat, cu atât mai mult cu cât astăzi nu există tehnologia care să permită acest lucru. Când vorbim despre emisiile generate de automobile, trebuie să ne gândim ce facem cu autovehiculele care acum sunt în viață, pentru că înlocuirea integrală a acestora cere bani și nu știm dacă oamenii au acești bani.
Când vorbim despre 500 km fără emisii până în 2030, înseamnă că trebuie să ne gândim la autobuze care nu poluează, la camioane care nu poluează, la toți cei care se deplasează pe această distanță, ceea ce este greu realizabi. Avem suficientă energie pentru a alimenta astfel de vehicule ? Avem producție de hidrogen sau de combustibili alternativi? Avem suficiente puncte de încărcare?”, a explicat deputatul european, pe pagina sa de facebook.
 Europarlamentul român mai spune că multe lucruri nu sunt în concordanță și că sunt multe probleme care trebuie puse cap la cap astfel încât această strategie să poată să fie pusă în aplicare. “Anul acesta vor veni propunerile legislative în PE. Prima va fi cea privind comerțul cu certificate de emisii pentru aviație, pentru modificarea legislației curente și sigur va crea probleme și mai mari. Însă, atunci când aceste propuneri vor veni în PE și vom discuta și despre locurile de muncă, cred că se va schimba puțin situația privind aceste ținte foarte ambițioase”, a mai spus Marian Jean Marinescu.