România este partener în cadrul unui proiect european, alături de alte două țări – Franța și Italia. Ţara noastră este reprezentată de Inspectoratul Școlar Județean Dolj, Universitatea din Craiova și Liceul „Voltaire” din Craiova. Programul a început pe 1 septembrie 2017 şi va fi finalizat pe 31 august 2020.
„TERRITOIRE APPRENANT” este un proiect educativ bazat pe o provocare, privind dezvoltarea acelor metode de predare cu un impact pozitiv asupra învăţării elevilor, schimbului de opinii între diferiţii acţionari (profesori, cercetători, elevi, studenţi şi părinţi) şi facilitarea deschiderii şcolilor către mediul social – economic – universitar local, în vederea realizării unui context favorabil achiziţionării de noi cunoştinţe. Sunt trei teme principale abordate: inovaţia în curriculum, metodele educative, realizarea formării; cercetare şi inovare; abandonul şcolar şi combaterea eşecului şcolar. Parteneri sunt România (Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Universitatea din Craiova, Liceul „Voltaire” din Craiova), Italia (L’Universite de Milan Bicocca, Licee Erasmo de Sesto de San Giovanni) şi Franţa (L’Universite Grenoble, Federation des oeuvres Laiques).
Pentru profesorii şi directorii unităţilor de învăţământ, acţiunile desfăşurate în cadrul celor trei ţări partenere au ca obiectiv dezvoltarea practicilor profesionale bazate pe cooperare între organizaţii (şcoli primare şi gimnaziale, laboratoare de cercetare, universităţi, etc.), experimentarea acestora şi introducerea de metode inovative. Pentru elevi, acţiunile comune, teritoriale au drept scop facilitarea identificării şi validării cunoştinţelor acumulate, a aptitudinilor şi deprinderilor formate şi dezvoltate, îmbogăţind, astfel, munca şcolară. Autorităţile locale asociate în proiect urmăresc facilitarea unui dialog între şcoală şi mediul extern al acesteia. „Prin acţiunile desfăşurate, proiectul vizează dezvoltarea competenţelor profesionale ale cadrelor didactice, promovează inovarea şi schimbul de experienţă între diferite tipuri de organizaţii implicate în educaţie şi formare. Elevii vor dobândi deprinderi şi vor acumula valori, idei şi cunoştinţe, spaţiul extraşcolar devenind, astfel, un mediu propice de învăţare”, a precizat prof. Monica Leontina Sună, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj.