Redeschiderea școlilor din 8 februarie, discutată la Palatul Cotroceni

0
1627

Președintele Klaus Iohannis a convocat joi, la ora 16:00, o ședință la Palatul Cotroceni, o ședință care are ca temă modul în care vor fi desfășurate cursurile școlare după 8 februarie, dată când începe al doilea semestru din anul școlar 2020 – 2021.

La ședință vor participa prim-ministrul României, Florin Cîțu, ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, Raed Arafat, și Directorul Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional de Sănătate Publică, dr. Adriana Pistol.

Discuția vizează situația unităților de învățământ din România și condițiile în care se vor desfășura cursurile din semestrul al doilea.

La nivel de Ministerul Educației sunt luate în calcul trei scenarii pentru redeschiderea școlilor, potrivit Digi24.

Copiii se întorc în clase în grădinițe și ciclul primar, acestea fiind ciclurile de învățământ cel mai dificil de abordat prin școala online.

Se întorc fizic la ore preșcolarii, elevii din ciclul primar și elevii de anii terminali, care au de susținut Evaluarea Națională și Bacalaureatul.

Toți elevii să revină în clase dacă rata de incidență a infectărilor va scădea. În localitățile cu rata de infectare mai mică, cursurile cu elevi în clase ar putea reîncepe mai repede.

Abordarea unuia dintre aceste scenarii implică un nou ordin comun între ministerele Educației și Sănătății, care să fie elaborat până la finalul lunii ianuarie.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat săptămâna trecută că școlile ar putea fi redeschise din 8 februarie, odată cu începerea semestrului II, dar doar dacă evoluția epidemiologică a pandemiei de coronavirus va permite acest lucru.

„S-a reiterat dorința de deschidere a semestrului II în data de 8 februarie, sub rezerva evoluției epidemiologice, înțelegându-se importanța protecției stării de sănătate a elevilor și profesorilor, a diminuării riscurilor, dar și a necesității organizării unor acțiuni remediale pentru a recupera cât mai mult din pierderile suferite de elevi pe parcursul crizei sanitare”, a declarat ministrul la finalul unor discuții cu sindicatele, reprezentanții elevilor, studenților și părinților.

O altă concluzie subliniată de ministrul Educației este legată de recuperarea materiei pierdute în această perioadă, în special în cazul elevilor care în acest an susțin examenele naționale, Cîmpeanu afirmând că recuperarea materiei va fi posibilă doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic.