Prefectura Judeţului Dolj a prezentat ieri proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului pentru actele oficiale administrative”.
Dezvoltat de ministerul Afacerilor Interne, Direcţia Generală pentru Îndrumarea şi Controlul Instituţiei Prefectului, acest proiect este cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională, Programul Operaţional “Creşterea Competitivităţii Economice” „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”. Obiectivul general al proiectului, a cărui perioadă de implementare este de 16 luni, fiind început pe 16 iulie a.c. constă în dezvoltarea unui serviciu administrativ informatic pentru cetăţeni şi mediul de afaceri necesar vizualizării online a datelor referitoare la apostilele eliberate de instituţiile prefectului din România. „Apostila există deja de câţiva ani buni dar s-a vorbit desprea ea prea puţin. Scopul întâlnirii de azi este tocmai acela de a vorbi despre proiectul prin care se ţine evidenţa apostilei eliberate de către instituţiile prefectului. În prezent există două componente ale apostilei, fazele pentru implementarea proiectului sunt mai multe, apărând şi numeroase probleme ce necesită rezolvare”, a declarat subprefectul de Dolj, Ionel Ciobotea.
De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorităţi şi instituţii publice, instituţii de învăţământ etc. Din statele semnatare ale convenţiei de la Haga), în contextul globalizării pieţei forţei de muncă şi a liberei circulaţii a persoanelor şi serviciilor. Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi şi cele 42 de instituţii ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obţină informaţii despre alte apostile eliberate în românia, prin 88 de angajaţi ai acestora şi ai MAI care vor fi instruiţi pentru a opera sistemul. Pentru verificare prin implementare se foloseşte sistemul on-line.