Stroe: “Este îngrijorător să vezi sute de locuri bugetate neocupate în facultăţi”

1
434

Deputatul liberal Ionuţ Stroe (foto) susţine că, din cauza discuţiilor pe marginea referendumului, românii au omis un subiect foarte important: educaţia tinerilor. «Controversele legate de Referendum au acoperit aproape orice altă dezbatere internă. Propun să ne uităm spre un fenomen îngrijorător, respectiv ceea ce se întâmplă cu admiterea în învăţământul universitar, unde au rămas neocupate locuri finanţate de la buget după sesiunea de admitere care doar ce s-a încheiat. Acest lucru era uşor de prevăzut, date fiind rezultatele ultimelor două sesiuni de vară ale Bacalaureatului. Dar îngrijorarea rămâne, chiar dacă fenomenul era previzibil.

Citeam o analiză a sistemului român de educaţie într-un cotidian străin, ce avea în titlu o întrebare: „Produce Şcoala românească idioţi?”. Şcoala românească nu produce idioţi, pentru că o astfel de afirmaţie nu poate fi susţinută în contextul în care şcoala românească produce anual olimpici internaţionali la Matematică sau Chimie, ca să dau două exemple recente. Dar, şcoala românească nu ştie să producă resurse umane pentru dezvoltarea durabilă a României. Uitându-mă peste lista de locuri bugetate ale facultăţilor Universităţii din Craiova rămase neocupate, observ că cele mai multe – o sută –sunt de la Facultatea de Inginerie Electrică. Apoi, 31 la Facultatea de Ştiinţe Exacte. Năucitor! În mod clar, dezvoltarea unui stat nu poate fi concepută fără existenţa unor specialişti în astfel de domenii», declară parlamentarul Ionuţ Stroe.

“Elevii nu sunt specializaţi suficient de învăţământul preuniversitar”

Liberalul e de părere că viitorii studenţi nu sunt pregătiţi suficient pentru a şti ce să aleagă atunci când vor să meargă la facultate. «Este clar că dacă cei care trec Bacalaureatul sunt suficient de buni încât să fie admişi la universităţile de top din lume, şcoala românească nu are cum să producă idioţi. Cei care rămân în România, pentru că nu au aplicat la o universitate de top sau pentru că nu îşi permit să urmeze cursurile uneia, sunt şi ei la fel de buni. Problema apare în faptul că învăţământul preuniversitar nu îi specializează suficient astfel încât să poată alege lejer domenii precum cele ale facultăţilor care au rămas cu locurile neocupate. Iar acolo unde îi specializează, nu îi consiliază să îşi aleagă o carieră potrivită abilităţilor pe care le au.

Tot o problemă de specializare văd şi în cazul celor care nu au luat Bacalaureatul, dar care au fost măsuraţi şi cântăriţi cu aceleaşi unităţi de măsură teoretice precum toţi aceia care, odată ce au luat Bac-ul, candidează cu succes la o poziţie din universităţile de top ale lumii. Este momentul să ne dăm seama că suntem diferiţi, că nu toţi elevii pot deveni olimpici internaţionali la Chimie sau olimpici naţionali la Literatura română. Unii pot deveni atleţi de performanţă, sau poate unii pot deveni excelenţi constructori sau electricieni», mai afirmă Stroe.

Ionuţ Stroe, deputat PNL de Dolj: “Şcoala românească nu produce idioţi şi oricine a afirmat acest lucru trăieşte în paralel cu realitatea românească. Şcoala românească trebuie însă să înveţe să accepte toate talentele şi opţiunile pe care elevii săi le au, să le fructifice la maxim şi să se specializeze, de sus până jos, de la clasele din gimnaziu până la examenul de Bacalaureat. Altfel, nu vom avea resurse umane pentru o dezvoltare durabilă”.

1 COMENTARIU

Comments are closed.