Ministrul Economiei, Florin Spătaru s-a aflat pentru două zile în vizită în judeţul Dolj şi s-a întâlnit cu preşedintele Ford România şi director general al fabricii Ford, Josephine Payne, dar şi cu alţi membri din conducerea companiei, pentru a discuta despre soluţiile pe care industria auto le poate implementa pentru a depăşi criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice existentă în Europa, precum şi despre oportunităţile pe care tranziţia către electromobilitate le oferă. Uzina din Craiova se pregăteşte să lanseze în 2023, respectiv 2024, producţia a trei noi modele: Ford Transit Courier şi Ford Tourneo Courier (ambele produse în variante electrice şi pe combustie interna), precum şi Ford Puma complet electric. Diversificarea gamei de produse pentru uzina din Craiova va aduce un grad de flexibilitate ridicat şi deci o capacitate de adaptare mult mai rapidă la schimbările din piaţă.
“Am avut astăzi ocazia de a continua excelentul dialog cu managementul companiei Ford, într-un moment extrem de important atât pentru companie cât şi pentru Craiova. Sunt foarte încrezător în planurile pentru fabrica de la Craiova sub conducerea Ford Otosan, odată ce transferul de proprietate este finalizat. Uzina din Craiova vizează un viitor electric, iar tranziţia către electro-mobilitate este un obiectiv important pe care eu, ca ministru al Economiei, îl susţin cu toate eforturile. România are o producţie semnificativă în industria auto, unde avem cele două mari fabrici, şi, de asemenea, o industrie orizontală foarte bine dezvoltată. Până la urmă, industria auto generează peste 24% din PIB-ul României”, a spus Florin Spătaru.
În prezent, fabrica Ford din Craiova produce în paralel modelul Puma, care e cel mai bine vândut SUV de clasa mica la nivel European, modelul EcoSport, dar şi motorul de 1.0 l EcoBoost. Ford a anunţat în martie că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.
Pe 14 martie compania Ford a anunţat că joint-venture-ul Ford Otosan va prelua uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, în urma unui transfer de proprietate.
Ford a declarat că a investit aproximativ două miliarde euro la Craiova şi a produs un milion de vehicule şi peste 1,5 milioane de motoare de la preluarea acesteia în 2008.