,,Cursurile online sunt eficiente, dar prefer predarea directă”

0
937

În această perioadă critică, profesorii au apelat la cursurile online ca să-i ajute pe elevi şistudenţi să fie la zi cu materia. Am stat de vorbă cu câțiva studenți despre eficiența cursurilor online și activitățile din izolare.

Daria Ilinca Grivei este studentă la Academia Forţelor Terestre ,,Nicolae Bălcescu” din Sibiu. Ea foloseşte doar platforma Academiei pentru cursurile online, care i se par eficiente: ,,În acest fel nu vom rămâne în urmă cu materia”. Toţi colegii ei participă la cursurile online, care se desfăşoară normal, la fel ca la facultate, însă „poate primim, totuşi mai multe teme şi proiecte de realizat”.

Studentă de la Facultatea de Litere (Pedagogie Muzicală) din Craiova, Elena-Camelia Budilică, consideră că această perioadă este destul de grea: „Este important ca în acest moment să conştientizăm cât de importantă este natura, protejarea acesteia şi protejarea celor dragi nouă”. Cât despre cursurile online, ea ne spune că este adepta predării directe: ,,Cursurile online se desfăşoară destul de bine. Am reuşit să luăm legătura cu toţi profesorii. Mi se par eficiente, însă prefer mai mult predarea directă”.

Pentru Mădălin Clipici, student de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, trecerea în online a fost destul de facilă la facultatea sa, dar cursurile sunt obositoare: „Cursurile sunt extrem de obositoare în metoda implementată până acum. Ele sunt foarte eficiente, ideea este că sunt prost organizate, iar după un timp concentrarea scade mult şi astfel eficienţa cursului în sine, dispare”.  Pentru desfăşurarea cursurilor sunt folosite: Teams, ZoomşiClassroom. Studentul ne mărturiseşte că, facultatea îi ocupă cel mai mult timp în această perioadă: ,,Cel mai mult mă solicită facultatea în acest timp. Bine, într-adevăr eu mai lucrez şi în plus pentru înţelegerea unui nou limbaj de programare care o să-mi trebuiască ceva mai târziu, probabil din această cauză nu mai am timp şi de alte lucruri.”

Elena Roxana Digulescu, studentă Universitatea de Medicină şi Farmacie ,,VictorBabeş”, Timişoara, este încântată de metoda online a cursurilor: ,,Cursurile online se desfăşoară la fel ca la facultate, domnii profesori sunt foarte deschişi cu noi, punem întrebări şi primim explicaţiile de care avem nevoie. Mie îmi place foarte mult această idee”. Pentru a nu rămâne în urmă cu materia folosesc: Google Meet, Teams şi Zoom. Despre practică ne spune că: „la anatomie nu poate fi înlocuită, însă la restul materiilor s-au afişat videoclipuri pe platforma Universităţii”.

Robert-Andrei Păpălău, stundet în anul II la Facultatea de Automatică și Electronică Craiova, spune că nu se poate concentra și nu rămâne cu nicio informație după terminarea cursurilor: „Mie îmi este greu să mă concentrez din cauza anumitor elemente perturbatorii cum ar fi notificările de pe telefon, apelurile sau mesajele text.” Totuși, Robert ne spune că sunt multe activități de făcut în izolare „ Mă uit la filme și seriale, ascult muzică, fac cumpărături online, caut piese pentru mașină, îmi ajut părinții la treburile gospodărești, iar câteodată mă joc pe calculator cu alți prieteni.”

O altă studentă, la Facultatea de Drept, de data aceasta, Ana-Maria Brosban, crede că izolarea este o „vacanță” de care ar trebui să profităm, să facem lucrurile pe care le-am amânat până acum și să petrecem timp cu familia: „Sper să învățăm cu toții ceva din această «izolare»: să fim mai buni, să ne bucurăm de tot ceea ce avem și de ceea ce ne înconjoară”. Ea consideră cursurile online eficiente pentru că poate ține legătura cu profesoriiși cu colegii. Cursurile se desfășoară conform orarului cu ajutorul platformelor: „Folosim platforma Moodle pentru a vedea cursurile și pentru a ne încărca temele, iar aplicația Zoom o folosim pentru predarea cursurilor de către profesori.”

 Răzvan-Sorin Ilie este unul dintre stundeții care își urmează visul de a deveni regizor la o facultate din străinătate (University for the Creative Arts, Marea Britanie). El ne spune care sunt dezavantajele cursurilor online „Stăm pe loc cu filmele pe care le avem de terminat. Așadar, programul nostru este ruinat și sunt convins că în toate domeniile de genul acesta, munca este redusă”. Totuși, orele de filmare și editare sunt înlocuite cu scrierea scenariilor: „În fiecare zi scriu la o carte despre filosofie, artă și psihologie, după care transpun ideile într-un scenariu.”

O studentă de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilo (Universitatea din Craiova), Andra-Mihaela Stanciu, a mărturisit că, în această perioadă, cursurile online sunt eficiente și esențiale pentru a fi la zi cu materia, dar nu se compară cu predarea directă: „În situația actuală, sunt foarte utile, dar nu se compară cu desfășurarea cursurilor în cadrul Universității, deoarece nu permit un dialog la fel de deschis și ușor, liber.” Cursurile se desfășoară prin video-conferințe, iar practica presupune realizarea de proiecte, referate și studii de caz. De asemenea, printre activitățile din izolare se enumeră cititul, timpul petrecut cu famila și sportul.

Ministrul Educaţieişi Cercetării, Monica Anisie, împreună cu reprezentanţiiuniversităţilor din România au hotărât organizarea parţială în sistem on-line a examenelor. În situaţiiexcepţionale, care impun prezenţa fizică a studentului, universităţile vor stabili şi vor comunica modul de desfăşurare a examenului, în condiţii de siguranţă. Studenţii vor continua învăţarea în format electronic, iar examenele se vor susţine online. Fiecare instituţie de învăţământ superior va comunica planurile stabilite privind susţinerea examenelor.

ANDRADA BETEJ

CLAUDIA PÎRLOGEA

(studente, Jurnalism, an I, Ucv)