Aşa cum au anunţat cu o zi în urmă, zece asociaţii de proprietari din Craiova, cu mari restanţe către Regia de Termoficare, au fost debranşate ieri de la apa caldă. Astăzi urmează a doua tranşă de alte zece asociaţii.
Fără să stea prea mult pe gânduri, reprezentanţii regiei au descins în punctele termice care alimentează blocurile aparţinătoare şi au închis vanele care asigură gigacaloria necesară pentru prepararea apei calde. În următoarele secunde, robinetele au secat la toate apartamentele. “Ne-am ţinut de cuvânt şi, întocmai cum am anunţat, am mers în puntele termice şi am oprit aprovizionarea cu gigacalorie. Ca urmare a acestei manevre, apa nu a mai putut fi încălzită şi nu a mai ajuns la nici un apartament din cele zece asociaţii de proprietari”, a precizat Nicolae Degeratu, directorul tehnic al Regiei de Termoficare Craiova. O parte dintre locatarii asociaţiei de proprietari nr. 14, din cartierul “1 Mai”, au confirmat că au rămas fără pic de apă caldă, dar au recunoscut că mulţi dintre ei au mari restanţe la întreţinere.
Administratorii cer păsuire
Reprezantanţii Regiei au explicat că vor continua debranşarile şi astăzi, când vor fi tăiate de la apa caldă ăncă zece asociaţii de proprietari, urmând ca luni să fie trecute pe uscat încă zece. “Nu acceptăm nici o sumă de bani mai mică decât este datoria asociaţiei către noi. Administratorii trebuie să înţeleagă că este vorba de altă situaţie, nu mai merge să vină cu câţiva bani în schimbul cărora să fie iertaţi”, a mai spus Nicolae Degeratu. Acesta a precizat că ieri, înainte de a trece la debranşari, conducerea Regiei a fost contactată de administratorul de la asociaţia de proprietari “Şerban Vodă”, care a cerut păsuire, fiind dispus să plătească 13 milioane de lei. Pentru că suma era mai mică decât datoria, cei de la Termoficare nu au acceptat. De altfel, conducerea Regiei a specificat că nu va asigura apa caldă până ce nu se va achita tot debitul.
În aşteptarea contractelor individuale
Potrivit lui Degeratu, administratorii sunt disperaţi întrucât laolaltă cu restanţierii rămân fără apă caldă şi locatarii care şi-au plătit facturile la zi. Conducerea de la Termoficare susţine că pentru a putea să primească din nou apă caldă trecuie ca administratorii trebuie să se îngrijească să achite întreaga factură pe bloc. “Nu ne intersează cum vor proceda, dar trebuie să-i convingă pe toţi locatarii să-şi plătească facturile. Când restanţa este zero, trebuie să vină la noi şi să întocmească contracte de facturare individuală”, a mai spus Degeratu. De altfel, scopul declarat al regiei este ca, în viitorul apropiat, toţi abonaţii să-şi fi întocmit aceste contracte, care prezintă avantajul că pot fi controlaţi mai bine restanţierii. În cazul în care nu se vor plăti toate datoriile până în toamnă, respectivele asociaţii nu vor primi nici căldură pe timpul iernii.