Ford a dezvăluit, ieri, mai multe detalii legate de Tehnologiile Sport sofisticate care vor pune la dispoziţia clienţilor cea mai receptivă, implicată şi distractivă experienţă Fiesta ST din istorie. Ford a lansat anul trecut noua generaţie Ford Fiesta ST, model propulsat de un motor complet nou cu 3 cilindri: 1.5 EcoBoost de 200 CP. Modurile selectabile de pilotaj Drive Modes, prezente în premieră pe Fiesta ST, permit configurarea sistemelor care controlează motorul, direcţia şi stabilitatea maşinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport şi Track, transformând modelul prin simpla apăsare a unui buton dintr-un hatchback flexibil care poate fi folosit în viaţa de zi cu zi într-o maşină sport cu pedigree de circuit.
Noua generaţie Fiesta ST este primul hatchback sportiv din segment care beneficiază de tehnologia ce utilizează arcuri non-uniforme, non-interschimbabile, cu bobinare dirijată pentru a trimite impulsuri către suspensia spate, permiţând o rigiditate laterală mai ridicată. Arcurile vectoriale Ford sunt formate la rece pentru durabilitate şi rezistenţă îmbunătăţite, în timp ce diametrul şi gradul de deformare variabile sunt elemente personalizate pentru a fi aplicate pe noua generaţie Fiesta ST. „În plus, sistemul sofisticat de suspensii primeşte amortizoare Tenneco twin-tube pe faţă şi monotube pe spate care utilizează tehnologia RC1 la nivelul valvelor pentru a dezvolta o forţă de amortizare în echilibru cu frecvenţa mişcării suspensiei antrenate de suprafaţa de rulare (Frequency Dependent Damping sau FDD), ceea ce permite o rigiditate îmbunătăţită în paralel cu un grad ridicat de rafinament la viteze ridicate. Gradul de rigiditate al braţului de torsiune spate, de 1400 Nm/grad, este cel mai ridicat în întreaga familie de modele Ford Performance”, se precizează într-un comunicat de presă al companiei Ford.
Performanţă în startul de pe loc
Dezvoltat pentru a fi utilizat exclusiv pe circuit, sistemul opţional Launch Control le va da ocazia celor care vor pilota noua generaţie Fiesta ST să atingă un nivel maxim de satisfacţie prin starturi foarte rapide şi consistente. “Dezvoltat pentru a fi foarte uşor de utilizat, sistemul Launch Control poate fi selectat cu ajutorul unor comenzi de pe volan care activează elemente grafice dedicate pe ecranul de 4.2 inch din zona instrumentarului de bord. Când pedala de acceleraţie este apăsată la maximum, sistemul primeşte indicaţia de a ridica turaţiile motorului şi de le păstra apoi automat la limita maximă, acest lucru fiind relevat vizual printr-un indicator care se “umple” atunci când maşina e gata de start”, se mai spune în comunicat. Modurile selectabile de pilotaj (Drive Modes) vor adăuga mai multă versatilitate pe noua generaţie Fiesta ST, permiţându-le şoferilor să optimizeze experienţa la volan pentru a acoperi scenarii care variază de la drumul făcut cu copiii spre şcoală până la câteva tururi pe circuit. Sistemul ESC cu trei moduri de operare le oferă şoferilor posibilitatea de a alege între intervenţia electronică completă asupra maşinii, intervenţia limitată cu mod wide-slip sau dezactivarea completă.
Mai multă putere, mai multe opţiuni
Noul motor EcoBoost de 1.5 litri foloseşte tehnologii precum turbocompresia, injecţia de înaltă presiune şi distribuţia variabilă dublă prin sistemul Twin-Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) pentru a dezvolta 200 CP la 6000 rpm şi 290 Nm între 1400 şi 4000 rpm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6.5 secunde, iar viteza maximă este de 232 km/h. “Noua combinaţie dintre tehnologia de injecţie directă şi cea de injecţie indirectă secvenţială lucrează alături de sistemul inovator de dezactivare a cilindrilor pentru a scădea consumul şi emisiile CO2 cu 11% în comparaţie cu anterioara generaţie Fiesta ST200. Disponibilă încă de la lansare în versiuni de caroserie cu 3 sau 5 portiere şi într-un pachet de design sportiv ST care oferă jante standard de 17 inch şi, opţional, de 18 inch, noua generaţie Fiesta ST le va oferi clienţilor posibilităţi mai largi de personalizare prin trei niveluri de echipare”, se mai spune în comunicat.
***
B&O PLAY Sound System, experienţă acustică impresionantă
Sistemul de comunicare şi divertisment SYNC 3 cu display-ul central standard de 6.5 inch sau opţional de 8 inch le va da ocazia posesorilor lui Fiesta ST să controleze pachetul audio, navigaţia şi telefoanele inteligente prin utilizarea unor comenzi vocale conversaţionale simple. Pachetul audio de înaltă calitate B&O PLAY Sound System, care oferă o experienţă acustică impresionantă, este şi el oferit pe noua generaţie Fiesta ST.
***
Sistemul de menţinere a benzii de rulare
Pachetul de asistenţă a şoferului disponibil standard include Sistemul de menţinere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert) şi Tempomatul cu limitator inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter). În acelaşi timp, pe noua generaţie Fiesta ST sunt disponibile ştergătoarele de parbriz cu senzori de ploaie, farurile cu activare automată, faza lungă automată şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition).