Magazinul – la un click distanţă

0
19

Rafturile pline nu mai sunt o atracţie. Tinerii cumpărători iau cu asalt magazinele online.  

       Evitarea aglomeraţiei, confortul şi accesibilitatea cumpărăturilor din magazinelele pe care nu le găseşti în oraş sunt doar câteva dintre motivele pentru care mulţi craioveni aleg să facă cumpărături online.

Camelia Mădălina Preduş este una dintre cumpărătorii care au renunţat de mult la goana prin magazine. Ea spune că nu a întâmpinat probleme foarte mari, în sensul că au existat doar câteva situaţii când curierul a întârziat, însă a fost anunţată telefonic. „Sfatul meu pentru cumpărătorii care nu au foarte mult timp la dispoziţie este să folosească magazinele online deoarece economisesc timp şi nu depun efort fizic, dar trebuie să fie atenţi la ce site-uri aleg. Pentru cealaltă categorie de oameni pentru care timpul nu contează, spor la cumpărături!”, adaugă aceasta.

     Noii cumpărători online – posibile victime ale unor fraude?

      Facilităţile unui mod simplu şi rapid de achiziţionare a unor produse mult dorite vin la pachet cu anumite riscuri. Prinsă în capcana cumpărăturilor online a fost şi Cojocaru Marcela.

„De Black Friday am fost păcălită de ofertele şi reducerile afişate pe site-urile magazinelor. Am comandat un laptop care era cu 35% reducere. Am folosit cardul pentru a achita, iar când a venit curierul cu produsul acasă mi-a fost cerut să-l plătesc din nou.”, spune ea.

Amintim că Directiva (UE) 2019/2161 a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii în materie de protecţie a consumatorilor şi modernizarea acestor norme a intrat în vigoare în 7 ianuarie, iar România şi celelalte state membre au la dispoziţie doi ani să transpună directiva în legislaţia lor naţională.

      „Transmitem un avertisment puternic comercianţilor cu privire la faptul că ar trebui să respecte normele, nu să le ocolească.”, a declarat Didier Reynders, comisarul european pentru justiţie.

Noile norme vor asigura o mai mare transparenţă a pieţelor online: va deveni mai clar dacă produsele sunt vândute de un comerciant sau de o persoană fizică, iar recenziile false vor fi interzise. În plus, vânzătorii nu vor putea să promoveze în mod fals reduceri de preţ, iar site-urile de comparare a preţurilor vor trebui să informeze consumatorii cu privire la criteriile de clasificare.

ANA-MARIA PETOLESCU

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *