Fostul director al RAT Craiova, Marcel Tănăsescu, a plecat, prin demisie, de l conducerea societății de transport. În locul lui a fost numit Sorin Manda, cel care a eliberat, la rândul lui, funcția de administrator public al orașului. Consilierii PNL au reproșat administrației PSD că rotesc aceleași persoane în funcțiile de conducere și au legat plecarea directorului de o postare pe facebook a fostului primar, Lia Olguța Vasilescu.
Schimbarea directorilor a avut loc într-o ședință extraordinară la care au fost convocați, ieri, consilierii municipali. Primul punct pe ordinea de zi a fost demisia lui Marcel Tănăsescu, fost director, și înlocuirea acestuia cu Sorin Manda, fost administrator public al orașului. Consilierii PNL au reproșat administrației că a luat această decizie la scurt timp după ce fostul primar al Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, postase pe facebook că a primit multe semnale din partea cetățenilor nemulțumiți de activitatea regiilor din subordinea primăriei. ”Am fost convocați astăzi (n.r. – ieri) în regim de urgență pentru a ne întruni la această ședință ca să schimbăm directorii de la regiile din subordinea Primăriei Craiova. Faptul că acest lucru se întâmplă la nici 48 de ore după ce doamna Olguța Vasilescu a anunțat public că i-a transmis primarului să-i schimbe denotă faptul că toată conducerea primăriei PSD nu sunt altceva decât niște mici lucrători pe plantația Olguței Vasilescu, care este adevăratul stăpân al orașului din 2012 și până acum”, a atacat, dur, consilierul liberal, Marian Vasile.
Tănăsescu se întoarce director tehnic
Liberalul a pus în discuție și plecarea lui Marcel Tănăsescu, spunând că acesta nu va părăsi regia, ci doar funcția. „Domnul director PSD de la RAT Craiova nu va mai ocupa funcția de director general, ci va rămâne director tehnic. Păi, ori este director, ori nu mai este director”, s-a mirat Marian Vasile. Explicațiile au venit din partea consilierului PSD, Marian Nicoli. Acesta a precizat că Marcel Tănăsescu se poate întoarce fără probleme în funcția de dinainte de numire, cea de director tehnic, pentru că acolo a fost încadrat conform Codului Muncii. „Ar trebui să ne amintim că legea 31/1990, actualizată și modificată, spune că orice salariat căruia i se încredințează un mandat beneficiază de suspendarea contractului individual de muncă pe perioada mandatului. Ceea ce înseamnă că nu mai are contract de muncă activ, ci suspendat. Este un drept reglementat de Codul Muncii. Pentru că, în mod unilateral, dânsul renunță la mandat, este obligația noastră legală de a-i recunoaște încetarea suspendării. Revenirea pe post este doar efect al legii, și nu voința noastră”, a menționat Marian Nicoli.
„Tehnic, este un manager foarte bun”
În opinia primarului Mihail Genoiu, conexiunile pe care încearcă să le facă liberalii între postarea primarului Olguța Vasilescu și înlocuirea directorilor sunt doar niște speculații politice, realitatea fiind că el a luat decizia de schimbare a directorilor. „Din punct de vedere tehnic, Tănăsescu este un manager foarte bun și pot să apreciez faptul că a făcut față, așa cum a putut, transportului în comun din Craiova, cu un jaf de flotă pe care a moștenit-o. Faptul că a existat o infuzie de autobuze, în ultimii ani, nu a schimbat cu mult soarta celor peste 100 de autobuze care sunt necesare pentru desfășurarea activității de la RAT sau a celor 14 tramvaie care sunt necesare ca tramvaiul să circule în condiții omenești”, a apreciat primarul Craiovei capacitatea fostului director de a efectua un transport public în niște condiții tehnice precare.
Penalizat pentru cele 50 de stații de așteptare
La capitolul nemulțumiri, edilul-șef al Craiovei a punctat faptul că Marcel Tănăsescu nu s-a orientat spre achiziția de autobuze noi, ci a marșat mai mult pe mijloacele de transport second-hand, viziune cu care autoritățile spun că nu sunt de acord. „Ceea ce-i reproșez eu lui Marcel Tănăsescu sunt două lucruri: lipsa de reacție vizavi de ceea ce înseamnă nou. A trebuit să intervin eu, la un moment dat, să spun că nu cumpărăm autobuze second-hand, într-o lume în care vrem să ne așezăm pe scaunele din față, iar autobuzele care împlinesc un număr de ani la noi, într-un leasing operațional sau financiar, să le dăm altcuiva cu kilometri la bord, iar noi să avem tot timpul autobuze noi. Și s-a mișcat foarte greu”, este de părere Genoiu. O altă nerealizare a acestuia ar și faptul că nu a avansat un proiect de modernizare a depoului pentru autobuze și nu a amenajat cele 50 de stații de așteptare care erau așteptate de către municipalitate.
Sorin Manda va gestiona noua flotă de autobuze
Numirea lui Sorin Manda în fruntea RAT Craiova era necesară, susțin autoritățile, întrucât flota societății se va mări considerabil și este nevoie de un om cu experiență care să managerieze acest lucru. „Sorin Manda știe și cunoaște toate probleme de acolo și merge la RAT Craiova tocmai pentru a prelua aceste lucruri care încep să vină. Luna aceasta noi trebuie să primim cele 25 de autobuze. Avem informații de la firma turcă că le vor trimite pe toate cele 38, dar nu avem pregătirea decât pentru cele 25, pentru că atât avem bani. Dar asta înseamnă că le vom avea mult mai devreme și trebuie să ne pregătim. Nu putem să stăm și să nu avem stațiile de autobuz și tramvaie, stațiile de eliberare tichete și abonamente, nu putem să stăm ca BERD să aștepte studiul de fezabilitate pentru reabilitarea depoului de autobuze. Acesta este motivul pentru care se face această modificare”, a explicat primarul Mihail Genoiu. De altfel, Sorin Manda a mai fost director al RAT Craiova, într-o perioadă în care postul de director tehnic era ocupat de Marcel Tănăsescu.