Panourile publicitare rămân pe loc

0
318

Regulamentul de publicitate al Craiovei a fost dezbătut, ieri, de autoritățile locale, cetățeni și firmele direct interesate, deși nu mai este nevoie de un astfel de document. Arhitectul-șef al municipiului a recunoscut că discuțiile au fost purtate în zadar, deoarece regulamentul nu va putea fi folosit mai devreme de data de 1 octombrie 2015. Ceea ce înseamnă că toată publicitatea stradală actuală rămâne la locul ei.

Primăria Craiova a organizat, ieri, o dezbatere publică în care s-a discutat regulamentul local privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate în Bănie. Inițial, întâlnirea cu cetățenii a fost programată să se desfășoare în Sala Mare a Primăriei, însă, din cauză că nu s-au prezentat mulți craioveni interesați de acest proiect, discuțiile au fost purtate în sala mică. Arhitectul-șef al municipiului, Gabriela Mireanu, și viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, au prezentat prevederile regulamentului și au răspuns la cele câteva probleme care au fost ridicate de cei prezenți la întâlnire.

Regulamentul nu doboară panourile existente

Regulamentul a fost dezbătut pe articole, iar cele mai multe întrebări au fost puse de reprezentații firmelor de publicitate care au contracte în derulare cu Primăria Craiova. Marian Negru a ridicat problema panourilor publicitare care există acum pe domeniul public al municipiului, acesta întrebând dacă vor fi menținute sau proprietarii lor vor trebui să le dea jos. Arhitectul-șef Gabriela Miereanu a explicat că panourile existente pot fi păstrate pe amplasamentele lor până la expirarea contractelor de concesiune pe teren, dacă sunt în conformitate cu regulamentul local.

Cadrul legal, blocat până la 1 decembrie 2015

Pentru că reprezentanții firmelor de publicitate au insistat să li le spună când va intra în vigoare acest regulament, arhitectul-șef al municipiului a oferit o știre în premieră firmelor de publicitate. Gabriela Mireanu a precizat că tocmai a fost adoptată o ordonanță de urgență care amână aplicarea legii ce obliga autoritatea locală să întocmească regulamentul pentru publicitate. „Chiar astăzi (n.r. – ieri) a fost dată această ordonanță care amână aplicarea Legii nr. 185/2013 până la data de 1 octombrie 2015. Nu mai suntem obligați să avem un regulament pentru publicitate, dar pentru că tot l-am făcut îl vom adopta”.

Zonele cu publicitate restrânsă

Regulamentul de publicitate al municipiului Craiova va fi supus spre aprobarea consilierilor municipali la sfârșitul acestei luni, când va avea loc și ultima ședință din an. Printre reglementările pe care le propune regulamentul sunt și cele care se referă la delimitarea zonelor de publicitate, în zone de publicitate restrânsă (zona centrală, centrul istoric, parcurile, grădinile publice și toate spațiile verzi din oraș) și zone de publicitate lărgită (toate celelalte spații din Craiova). Amplasamentele care vor fi identificate de municipalitate vor fi scoase la licitație, cu câștigătorii urmând să se încheie contracte de concesiune. Pentru ridicarea panourilor publicitare este nevoie de obținerea unei autorizații de construcție.