Primarii doljeni, instruiţi pentru alegerile prezidenţiale

1
336

Prefectul județului Dolj, Sorin Răducan, i-a convocat ieri la şedinţă pe toți primarii din județ pentru a le prezenta principalele măsuri privind organizarea și desfășurarea alegerilor  pentru Președintele României din anul 2014.

 

Ziua de organizare a Alegerilor pentru Președintele României este duminică, 2 noiembrie 2014, conform Hotărârii Guvernului nr.520/2014. Potrivit HG nr.521/2014 de aprobare a Programului calendaristic pentru realizarea acțiunilor necesare pentru alegerea Președintelui României în anul 2014, în situația organizării unui al doilea tur de scrutin alegerile vor avea loc în data de 16 noiembrie 2014. Prefectul judeţului Dolj, Nicolae Sorin Răducan s-a adresat primarilor şi secretarilor cu rugămintea să urmărească cu prioritate sarcinile ce reies din Calendarul aprobat prin HG nr. 521/2014, dar și calendarul AEP (Autoritatea Electorală Permanentă). Conform ordinii de zi, subprefectul Ionel Ciobotea a prezentat primarilor și secretarilor sarcinile ce le revin în vederea organizării și desfășurării în bune condiții a alegerii Președintelui României. De asemenea, reprezentantul A.E.P. în Biroul  Județean Dolj, Radu Săvulescu a prezentat aspectele importante privind utilizarea Registrului electoral.

Mitingurile electorale se declară la Primărie cu 3 zile înainte de desfăşurare”

La rândul său, inspectorul şef al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Dolj, General de brigadă Constantin Florea i-a informat pe primari cu privire la desfăşurarea adunărilor publice cu caracter electoral. „Adunările publice cu caracter electoral (mitingurile) se pot desfăşura conform Legii nr. 60 din 1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice, republicată, aspect reliefat şi de BEC. Organizatorii sunt obligaţi să declare adunările publice la Primărie cu cel puţin 3 zile înainte de data desfăşurării. Este nevoie ca personalul de specialitate din cadrul Primăriilor să verifice dacă organizatorii întocmesc corect cererile de avizare conform anexei din Legea nr. 60/1991, iar în caz contrar vor solicita organizatorilor să se conformeze prevederilor legale. După primirea şi înregistrarea cererii la Primărie, este necesară întocmirea unei adrese către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean şi Inspectoratul de Poliţie Judeţean pentru constituirea comisiei de avizare. Necesitatea constituirii comisiei de avizare din primar, secretar, reprezentant al structurii de jandarmi şi reprezentant al structurii de poliţie. Drepturile primarului de a interzice adunarea publică în condiţiile art. 10 din Legea nr. 60/1991 Interdicţia privind consumul de băuturi alcoolice în zona în care se desfăşoară adunările publice şi modul de punere în aplicare a acesteia. A nu se face confuzii între adunările publice ce se declară şi adunările publice care nu se declară aşa cum sunt prevăzute în art. 2 şi art. 3 din Legea nr. 60/1991. Elemente legate de punerea în aplicare a art. 5 din Legea nr. 60/1991”, a declarat Constantin Florea.

1 COMENTARIU

  1. aceias MARIE cu alta palarie in aceiasi sala se ordona ce si cum sase asigure alegerile inainte de 1989 si dupa alegeri incep contestatiile fraudare voturilor etc

Comments are closed.