Marii datornici la bugetul statului au devenit şi mai mari… în datorii

0
326

Restanţele la buget ale primilor zece cei mai mari datornici au crescut cu 10% în primul semestru, la 9,2 miliarde de lei (peste 2 miliarde euro), în condiţiile în care Compania Naţională a Huilei deţine jumătate din totalul obligaţiilor, iar restanţele CFR Marfă s-au dublat, potrivit datelor ANAF. Datoriile Companiei Naţionale a Huilei, cel mai mare datornic, au ajuns la 4,67 miliarde de lei, în creştere cu 13% faţă de nivelul înregistrat la finele lunii decembrie. Pe locul doi în topul restanţierilor la buget se situează Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA (compania care administrează infrastructura feroviară), ale cărei obligaţii neplătite au ajuns la 2,15 miliarde de lei, în urcare cu 19% faţă de nivelul înregistrat în decembrie.

Al treilea mare datornic este Electrificare CFR, ale cărui restanţe la buget au avansat cu 12% de la începutul anului, la 567 milioane de lei. Restanţele CFR Marfă plasează compania pe poziţia a patra în topul marilor datornici, după ce sumele neplătite la bugetul statului s-au dublat faţă de nivelul din decembrie şi au ajuns la 548 milioane de lei.

Un avans mare al datoriilor a fost înregistrat şi de Societatea Naţională a Lignitului Oltenia (SNLO), ale cărei restanţe au urcat cu 71%, la 383 milioane de lei, şi au poziţionat compania pe locul cinci în clasamentul restanţierilor. Următoarele două poziţii sunt ocupate de Telecomunicaţii CFR şi de UCM Reşiţa, cu datorii de 234,8 milioane de lei şi, respectiv, 175,7 milioane de lei.

Pe poziţia a opta se regăseşte Societatea Comercială Filiala de Întreţinere şi Servicii Energetice Electrica Serv, ale cărei datorii au urcat cu 41%, la 168,3 milioane de lei.

Ultimele două poziţii sunt ocupate de compania European Food, nou intrată în clasament, cu datorii de 156,6 milioane de lei, şi de CFR Călători, revenită în clasamentul datornicilor cu obligaţii neplătite de 145 milioane de lei. Din cele 10 companii cu cele mai mari datorii la bugetul general consolidat, opt dintre ele sunt monitorizate în acordul cu FMI. Cele opt companii sunt Compania Naţională a Huilei, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA, Electrificare CFR, CFR Marfă, SNLO, Telecomunicaţii CFR, Electrica Serv şi CFR Călători.