RAT Craiova va scoate la licitaţie amenajarea staţiilor de aşteptare din oraş. Prin acest proiect, conducerea societăţii îşi propune să le permită firmelor să-şi facă reclamă şi, cel mai important lucru, să le ofere călătorilor condiţii adecvate de aşteptare a mijloacelor de transport în comun.
Potrivit directorul SC RAT Craiova SRL, Sorin Manda, amenajarea staţiilor de aşteptare de către firmele cu bani sepractică peste tot în ţară, iar metoda se dovedeşte eficientă. Conducerea societăţii craiovene s-a decis să se meargă şi la noi pe această variantă, dat fiind faptul că staţiile de aşteptare din Craiova sunt învechite, iar în unele zone chiar inexistente. „Se plâng foarte mulţi oameni de modul cum arată staţiile noastre de aşteptare. Până la urmă transportul de calitate nu înseamnă doar să reabilităm tramvaiul, calea de rulare şi să luăm autobuze noi, ci şi condiţiile pe care le oferim călătorilor până să se urce în mijlocul de transport în comun”, a admis Sorin Manda.
Condiţii pentru călători contra reclamă
RAT Craiova se află în perioada de identificare a staţiile care ar fi pretabile pentru a face aceste lucrări de amenajare. După ce acestea vor fi găsite, conducerea fostei regii se va adresa Primăriei Craiova pentru a obţine certificatul de urbanism pentru lucrările de amenajare. „După 31 martie, când tot patrimoniul pe care l-am avut până acum în administrare ce ne va fi dat în concesiune, prin contract de servicii publice, noi o să ne ducem la primărie ca să obţinem certificatul de urbanism pentru lucrările de amenajare a staţiilor. După care, vom scoate la licitaţie aceste lucrări”, a explicat Sorin Manda.
La licitaţie, sunt aşteptate şi firme din Craiova
În Craiova există, în acest moment, un număr de 296 de staţii de aşteptare a autobuzelor şi tramvaielor. Conducerea RAT Craiova SRL a menţionat că, în mod cert, staţiile vor fi scoase la licitaţie pe loturi de câtre trei sau patru staţii astfel încât să poată să participe şi firmele din Craiova. „Cu siguranţă ,loturile pentru aceată licitaţie vor fi de trei-patru staţii de aşteptare, astfel încât să îşi poată permite şi firmele din Craiova să construiască şi să îşi facă reclamă proprie. M-aş bucura să cred că sunt 269 de firme puternice în Craiova care să îşi permită să investească în staţii. Îi aşteptăm cu drag pe fiecare. Până la urmă asta este şi ideea ca o staţie de autobuz să nu fie întreţinută de noi, ci de cel care o are şi să îşi poată face reclamă”, este de părere Sorin Manda.
Staţiile de pe trotuare , mai greu de amenajat
Potrivit directorului RAT Craiova SRL, în toate oraşele din România, sunt firme de publicitate care fac construcţia staţiilor de aşteptare şi îşi rezervă dreptul de a vinde publicitate acolo, însă sunt şi multe staţii care nu se pretează la nici o lucrare de amenajare. Sorin Manda a dat ca exemplu staţiile de aşteptare aflate pe trotuare, una ar fi la Protecţia Copilului, iar alta la biserica Madona Dudu. „Multe dintre ei nu au posibilitaea de a construi ceva în ele, cum e staţia de la Protecţia Copilului sau de la Madona Dudu. Trotuarul este foarte mic şi nu am putea să facem acolo o staţie de aşteptare”. Întrucât refugiile de la tramvai sunt după trecerile de pietoni, conducerea RAT Craiova ia în calcul şi varianta de a solicita Comisiei de Sistematizare a Primăriei Craiova să rectifice aceste lucruri, precum şi o mai bună reglementare a staţiilor de aşteptare de pe Calea Bucureşti.