O nouă ediţie a concursului “Reporter şi blogger european”

0
44

Lansarea ediţiei 2016 a concursului “Reporter şi blogger european” Reprezentanţa Comisiei Europene în România a lansat joi, 10 martie 2016, o nouă ediţie a concursului “Reporter şi blogger european”.

Jurnaliştii şi bloggerii sunt invitaţi să înscrie în competiţie analize şi articole de opinie pe teme europene, publicate în perioada 1 ianuarie – 31 octombrie 2016. Participanţii se pot înscrie şi la categoria „Social media admin”, pentru a administra, timp de o zi, conturile de Facebook şi Twitter ale Reprezentanţei Comisiei Europene. “Europa se vrea vorbită, dezbătută, pusă sub semnul întrebării, asumată.

Şi cine să facă asta mai bine decât jurnaliştii, bloggerii, acei europeni cărora le pasă de ce se întâmplă în jurul lor, pe continent şi în lume?” a declarat Angela Filote, şeful Reprezentanţei Comisiei Europene în România. În cadrul evenimentului de lansare a noii ediţii a concursului, au fost premiaţi şi câştigătorii de anul trecut: Mircea Oprea, Martin Matei, Liviu Iancu, Claudiu Zamfir, Călin Hera şi Răzvan Cârcu. Context Competiţia din 2016 este deschisă tuturor jurnaliştilor şi bloggerilor care sunt preocupaţi de temele europene şi care au publicat de la începutul anului cel puţin 3 materiale.

Premiile constau în tablete iPad

Nu sunt acceptate articole de ştiri, ci numai comentarii, analize, reportaje, interviuri, editoriale, articole de opinie şi imagini ilustrative (infografice originale sau fotografii care au fost publicate, însoţite de comentarii relevante). Concurenţii pot participa la una dintre următoarele categorii: 1. Presă audio (comentariu/analiză) 2. Presă video (comentariu/analiză) 3. Presă scrisă şi online (comentariu/analiză) 4. Opinie / editorial (orice mediu: audio, video sau presă online) 5. Reportaj, anchetă, interviu (orice mediu: presă sau blog) 6. Blog (text comentariu/analiză/opinie publicat pe blogul personal sau pe o platformă comună) 7. Galerie (imagine ilustrativă – fotografie, infografic original – publicată cu un comentariu relevant pentru tematica de concurs, din orice mediu – presă sau blog) – minimum 3 materiale 8. Social media admin (concurenţii vor avea prilejul să-şi aleagă o zi, între 15 martie şi 31 octombrie, în care să administreze conturile de Facebook şi Twitter ale Reprezentanţei Comisiei Europene).

            Categoriile 1, 2, 3 şi 4 se adresează exclusiv jurnaliştilor. Categoria 6 se adresează exclusiv bloggerilor. La categoriile 5, 7 şi 8 vor concura atât jurnalişti cât şi bloggeri. Fiecare categorie va avea un singur câştigător, iar premiile constau în tablete iPad.

Condiţiile de înscriere şi criteriile de evaluare sunt detaliate în pagina de internet a Reprezentanţei Comisiei Europene. Termenul limită pentru participare este 31 octombrie 2016.