Actele de identitate pentru cetăţenii din Amărăştii de Sus nu se mai eliberează la Leu

0
483

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Leu şi-a întrerupt activitatea de eliberare a actelor de identitate pentru cetăţenii din comuna Amărăştii de Sus, potrivit unui comunicat de presă al Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj. Activitatea a fost transferată, din 9 ianuarie 2013, în competenţa Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Amărăştii de Jos. 

Actele de identitate emise în baza cererilor depuse până la data de 8 ianuarie 2013 la Serviciul de Evidenţă a Persoanelor Leu vor fi ridicate în continuare de la acest serviciu, neputând fi transferate la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Amărăştii de Jos.

“Această modificare vine în sprijinul cetăţenilor din comuna Amărăştii de Sus, reducând distanţa ce trebuie parcursă pentru obţinerea unui act de identitate, de la 34 la 6 km. În perioada imediat următoare se analizează posibilitatea ca depunerea cererilor şi eliberarea actelor de identitate să se facă o zi pe săptămână chiar la Primăria Amărăştii de Sus, deplasarea la sediul Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor din comuna Amărăştii de Jos urmând să se facă doar în situaţii deosebite ce nu suportă aşteptare”, se arată în comunicatul Direcţiei Publice Comunitare de Evidenţă a Persoanelor Dolj.

Măsura face parte dintr-un amplu program de optimizare a funcţionării serviciilor de evidenţă a persoanelor din judeţul Dolj, program pe care Consiliul Judeţean Dolj, reprezentat prin Direcţia Publică Comunitară de Evidenţă a Persoanelor, îl propune spre implementare autorităţilor publice locale din judeţ, obiectivul fiind acela ca în fiecare localitate să funcţioneze un ghişeu pentru eliberarea actelor de identitate.

“Printre beneficiarii acestui program de optimizare se află localităţile Şiminicu de Sus, Goieşti şi Tălpaş, care, în baza unor contracte de asociere încheiate cu autorităţile publice  locale din comuna Melineşti, au deschis ghişee de evidenţă a persoanelor, ce funcţionează o zi pe săptămână”, mai precizează comunicatul.

 

Persoanele care doresc să obţină acte de identitate trebuie să ştie că cererea se depune personal, însoţită de o serie de documente, precum actul vechi de identitate, certificatul de naştere şi, după caz, cel de căsătorie ori hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, actul pentru spaţiul de locuit şi o taxă de 12 lei (7 lei contravaloarea cărţii de identitate şi 5 lei contravaloarea taxei de timbru). În cazul copiilor minori care solicită eliberarea unui act de identitate, este obligatoriu ca acesta să fie însoţit de unul dintre părinţi.