CFR Călători va disponibiliza peste 1.100 de angajaţi în 2012

0
151

CFR Călători continuă procesul de restructurare, pentru reducerea cheltuielilor şi trecerea pe profit, astfel încât 1.143 de salariaţi urmează să îşi piardă posturile în acest an, conform unei notificări de concedieri colective remisă sindicatelor din domeniu. Gheorghe Frăţică, liderul Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC), a precizat, ieri, că din cadrul Regionalei Craiova vor pleca acasă 63 de salariaţi. „Nu sunt mulţi, dacă ţinem cont că din această Regională fac parte şapte judeţe. Încă se fac analize de impact şi sperăm ca numărul celor care vor rămâne fără un loc de muncă să fie cât mai mic. Spre finele acestei săptămâni vom avea datele exacte”, a precizat Gheorghe Frăţică. În cadrul procesului de reorganizare structurală a actualelor Regionale şi a centrelor comerciale, numărul salariaţilor va fi redus cu 1.050 la CFR Călători şi 93 de persoane la companiile Voiaj CFR şi CFR Gevaro. Salariaţii disponibilizaţi vor primi şase salarii compensatorii.

Salarii compensatorii

Totodată, CFR Călători intenţionează să închidă 23 de secţii de circulaţie, care înregistrează cel mai mare cost de pasager/kilometru. Compania feroviară se află pe lista companiilor de stat cu arierate, monitorizate prin acordul cu Fondul Monetar Internaţional. În afara reorganizării companiei, acordul preventiv încheiat cu FMI prevede posibilitatea ca societatea să fie administrată privat din 2012, dacă autorităţile consideră că acest pas va duce la eficientizarea activităţii şi trecerea pe profit. „Salariaţii vor fi disponibilizaţi pe aceeaşi procedură, în sensul că vor beneficia conform Contractului Colectiv de Muncă de şase salarii medii compensatorii şi ajutor de şomaj pe o perioadă determinată, în conformitate cu legea. De la Craiova nu va pleca nimeni, dar asta nu înseamnă că eu nu m-am opus şi pentru celelalte plecări…”, a mai spus liderul de sindicat.

Gheorghe Frăţică

150 de vagoane, disponibilizate prin intermediul BMB

Cele mai importante secţii ce urmează să fie închise sunt: Bucureşti – Olteniţa (79 km), Giurgiu – Grădiştea (42 km), Ploieşti Sud – Târgovişte (52 km), Simeria – Hunedoara (16 km), Timişoara – Radna (68 km), Gura Humorului – Dărmăneşti (53 km) şi Făurei – Tecuci (92 km). De asemenea, CFR Călători propune retragerea din circulaţie, în primul trimestru al anului, a 250 de vagoane, cu o vechime de peste 40 de ani, acestea urmând să fie valorificate, proces în urma căruia CFR ar putea încasa circa 1,75 milioane euro. Alte 150 de vagoane, ce vor fi identificate în acest an, vor fi disponibilizate prin intermediul Bursei de Mărfuri Bucureşti, potrivit propunerii CFR Călători. „Eu nu sunt de acord cu aceste măsuri. Nu cred că acestea sunt soluţiile pentru eficientizarea activităţii. Putem să disponibilizăm oricât de mulţi angajaţi, dacă nu facem un plan de marketing coerent, dacă nu avem o strategie clară nu vom ajunge nicăieri. Eu cred că ar trebui umblat la venituri şi cheltuieli, eventual să se facă investiţii care să ducă la creşterea calităţii”, a mai spus Gheorghe Frăţică, liderul Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial (FNFMC).