Sondaj UNICEF: o treime dintre elevii care au internet și telefoane sau laptopuri nu fac ore online

0
98
Aproape o treime dintre elevii care au internet și telefoane sau laptopuri susțin că nu fac ore online sau comunicarea cu profesorii e ineficientă, potrivit unui sondaj UNICEF România despre educația la distanță. Sondajul a fost realizat în luna aprilie pe platforma U-Report, susținută de UNICEF, iar la el au participat 2.400 de copii și tineri. Rezultatele au fost următoarele:
  • Aproape o treime dintre cei ce au răspuns la sondaj (28%) nu reușesc să mențină o comunicare activă cu diriginții sau comunicarea este inexistentă.
  • Cursurile online se desfășoară de mai multe ori pe săptămână sau zilnic pentru 54% dintre respondenți și niciodată pentru 13% dintre elevi.
  • 36% dintre copiii și tinerii intervievați și-ar fi dorit să fi fost susținută o ședință prin care cineva (profesorul diriginte etc.) să le explice modul de utilizare a platformelor.
  • Întrebați dacă au colegi care nu pot fi activi în mediul online, o treime dintre respondenți afirmă că există asemenea cazuri în clasa lor.
  • 95% dintre cei care au răspuns sondajului au acces la dispozitive care se pot conecta online (telefon, laptop, tabletă).

Cât despre materiile care și-au mutat predarea în mediul online, acestea au variat. Cele mai întâlnite au fost Limba română, Matematica și Informatica, urmate de științele Biologie, Chimie, Fizică, limbile moderne, Istoria, Geografia, Psihologia și Pedagogia. Cu o frecvență redusă am întâlnit și discipline precum Religie, Educație fizică, Muzică, Desen și Economie. De asemenea, elevii au menționat faptul că folosesc platforme diferite în funcție de materia predată, lucru ce provoacă disconfort și confuzie. Un sfat din partea copiilor este să fie stabilită o singură aplicație care să fie utilizată pentru toate cursurile.