Alexandra Miu, portretul unui elev de nota 10 la Bac

0
1318

Alexandra Miu este absolventă a Colegiului Naţional „Carol I” şi a obţinut media 10 la examenul de Bacalaureat, ea fiind unul dintre cei doi elevi  din judeţ notaţi cu calificativul maxim. Rezultatul l-a aflat accesând site-ul, a avut emoţii foarte mari. Tânăra îşi doreşte foarte mult, acum, o carieră în arhitectură, acesta fiind şi un vis al mamei sale, profesoară de matematică, care a încurajat-o în permanenţă în acest demers. De aceea va urma cursurile Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti. Alexandra este un produs al Şcolii Gimnaziale „Traian”, acolo a învăţat ce înseamnă seriozitate, performanţă şi tot acolo a înţeles cât este de importantă competiţia şi respectul. Foarte mulţi colegi ai săi de la colegiu au decis să plece să studieze în afara ţării, dar Alexandra, o elevă de excepţie, nu vrea să plece din România, ea fiind convinsă că şi aici te poţi realiza şi poţi să faci ceva util pentru ai tăi.

La liceu a mers către Matematică-Informatică pentru că a simţit încă din şcoala gimnazială că are mai multă înclinaţie către această specializare, dar nu a neglijat niciodată limba română sau limbile străine. Desenul este pasiunea Alexandrei. Joacă tenis şi îi place să asculte muzică de bună calitate, în special rock. Este o plăcere să stai de vorbă cu ea, este o tânără inteligentă, plină de viaţă şi care transmite un mesaj extrem de interesant. După o discuţie cu ea înţelegi că reţeta succesului este perseverenţa, modul constant şi serios de a pune la temelia pregătirii orice cunoştinţă pe care o capeţi de-a lungul anilor de şcoală, de la prima zi, la ultima. „Mi-am dat seama încă de pe băncile şcolii gimnaziale că am mai multă înclinaţie către Matematică, că am o chemare către partea de real, poate şi mama în calitate de profesor de matematică a avut o influenţă… Sunt mai multe lucruri care au contribuit atunci când am luat această decizie”,  spune Alexandra Miu, mereu cu zâmbetul pe buze.

„Îmi era teamă să sper la nota maximă”

Alexandra ne-a povestit că trecerea de la şcoala gimnazială la liceu s-a făcut lejer, faptul că se cunoştea deja cu cei mai mulţi dintre cei care urmau să-i fie colegi pentru următorii patru ani, acomodarea s-a făcut rapid. Se întâlniseră la concursuri şi olimpiade şcolare. În gimnaziu, Alexandra a reprezentat Şcoala „Traian” la Olimpiada de Informatică, faza naţională, de atunci a participat la foarte multe olimpiade, spiritul de competiţie a ajutat-o să obţină nota maximă la examenul final. Comentând cu ea subiectele din acest an de la examenul de Bacalaureat, tânăra a răspuns simplu că i s-au părut echilibrate, din punct de vedere al gradului de dificultate, nu poate să spună care i-au plăcut mai mult, pentru că a obţinut nota maximă la toate cele trei probele : Română, Matematică şi Fizică. „Mi s-au părut potrivite subiectele pentru un examen de Bacalaureat. Am avut emoţii la Română pentru că există mereu un strop de subiectivism. Ştiam că am făcut tot, dar ţinând cont că susţinem un examen la un subiect de literatură, îmi era teamă să sper la nota maximă şi să nu am dezamăgiri. Matematica şi Fizica sunt ştiinţe exacte, aici ai două variante, ai făcut sau nu ai făcut. Româna nu este…”, a subliniat eleva Colegiului Naţional Carol I.

„Am ales Ilie Moromete, este un personaj complex”

Alexandra a făcut o alegere interesantă la Română. Elevilor de clasa a XII-a li s-a dat să aleagă unul din cele trei personaje – Ilie Moromete, Harap Alb sau Otilia din „Enigma Otiliei” – pe care să-l caracterizeze din punct de vedere literar. „Am avut o  teamă de comentarii, că poate nu reuşesc să le învăţ, aşa cum îmi doream eu. Dar mi-am ales subiectul III – Ilie Moromete, pentru că mi-a plăcut cel mai mult dintre aceste trei personaje şi asta pentru că mi s-a părut mai complex şi citisem mai multă critică despre el, pentru că a trebuit să ne exprimăm într-un eseu opinia, fiind vorba de opinii critice, ştiam mai multe opinii şi citate. A ţinut de mine, fiecare şi-a ales ce a crezut că ştie mai bine”, a povestit Alexandra. Tânăra consideră că pentru o pregătire serioasă, ar trebui să înveţi pe tot parcursul liceului, pentru că dacă la un moment dat elevul pierde o anumită perioadă, e mult mai greu după să recupereze în timp. „De exemplu, la Matematică nu poţi să înveţi integrale fără să ştii derivatele. Se leagă unele de altele. Eu pledez pentru un învăţământ constant…”, susţine tânăra absolventă.

Îmbină desenul cu matematica

Eleva de nota 10 are o pasiune extraordinară. Îi place foarte mult desenul. A încercat să îmbină plăcutul cu utilul, adică ştiinţele exacte cu arta, de aceea a optat pentru Arhitectură . „Mi s-a părut că îmbină foarte armonios desenul cu matematica. Este o meserie bună şi mi-a plăcut în primul rând ideea. Arhitecţii sunt oameni speciali, sunt altfel, în plus, mie place foarte mult să desenez. Am făcut Şcoala de Artă Populară, în Craiova, mai precis Grafică, am fost şi la Olimpiada de Desen, în Gimnaziu, am luat locul VI pe judeţ, atunci, adică, sunt pasionată. În ultimii doi ani de liceu, m-am pregătit şi în particular pentru Arhitectură. Mama când era de vârsta mea a vrut şi ea să dea la Arhitectură, dar nu a avut resursele financiare necesare pentru a se pregăti, fiind vremuri mai complicate atunci şi atunci îi duc eu visul mai departe”, ne mărturiseşte Alexandra.

Colegii aleg Anglia, ea optează pentru România

Colegii Alexandrei, majoritatea din clasă, au optat pentru Universităţi din Occident, fiind acceptaţi la cele mai renumite centre universitate. Tinerii consideră că în România, astăzi, nu au un viitor stabil pe domeniul pe care şi-l doresc sau au obiecţii din punct de vedere al organizării centrelor universitare.  Ei şi-au promis la terminarea liceului că vor păstra legătura, că se vor întâlni şi vor rămâne la fel de solidari. Acum sunt ocupaţi cu înscrierea la facultate, dar anii de liceu i-a legat foarte mult.  Pe tânăra de la „Carol I” nu a ispitit-o încă acest miraj. Ea spune că şi-a văzut realizarea profesională şi la o universitate din Bucureşti.  «Universitatea „Ion Mincu” este cea mai bună din ţară. Este destul de bine cotată şi în afară. Poate o să plec pe un Program Erasmus, pe viitor, am multe opţiuni acolo, dar astăzi mă văd studiind la Bucureşti. Colegii mei optează pentru universităţi din Anglia pentru că, spun ei, acolo se împletesc mai multe discipline, cum ar fi Economia cu Matematica sau Matematică cu Biologie, fiind atraşi de chestia asta. Li se pare foarte interesant…», a spus Alexandra.

Şi liceul contează…

Eleva Colegiului Naţional „Carol I” susţine că succesul i se datorează şi unităţii de învăţământ unde a studiat ultimii patru ani, pentru că este important mediul care te poate încuraja în procesul de învăţare, un mediu competiţional. „Dacă eşti la un liceu de top, este altceva, faţă de unul la care nu este o competiţie atât de mare. Dacă tu vrei să înveţi, desigur, înveţi oriunde, dar eu cred că şi mediul contează foarte mult, contribuie consistent la ambiţiile tale educaţionale”, a precizat Alexandra. Limbile străine sunt de asemenea foarte importante, iar modul cum le tratezi încă de pe băncile gimnaziului pot fi un atuu în competiţiile care ţi se ivesc. „Am studiat la liceu engleza şi germana. Amândouă îmi sunt foarte utile, recunosc că îmi place mai mult engleza. Mă vor ajuta foarte mult în job-ul meu şi mai ales dacă o să optez şi pentru o aplicare pe Erasmus, poate un schimb de experienţă în afara ţării. Mă vor ajuta mai ales în proiecte, pentru că astăzi se fac foarte multe proiecte în parteneriat cu firme internaţionale. Şi mă bucur că am avut şansa să învăţ atât de multe. Am un drum destul de lung. Este vorba de şase ani de studiu, patru ani facultate, plus doi an de master. Şi bineînţeles şi stagiu, fără de care nu pot să-mi iau ştampila de arhitect…”, susţine Alexandra.