Podul de la Calafat – Vidin, operaţional pentru traficul feroviar

0
388

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că astăzi, 10 mai, se deschide oficial traficul feroviar de călători şi de marfă pe podul mixt de la Calafat-Vidin. Oficialităţi din cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentanții companiilor feroviare şi autorităţi locale vor participa la eveniment începând cu ora 10.45, în staţia de cale ferată Calafat.

Primul tren pentru public va circula astăzi, 10 mai, pe ruta Craiova-Vidin şi retur, traversând noul Pod Calafat – Vidin, cu plecare din Craiova la ora 13.19 și sosire în Vidin la ora 16.30. Trenul de întoarcere va pleca din Vidin la ora 17.40 şi va sosi în Craiova la ora 21.06.

Circulaţia feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat-Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători şi de marfă şi va reducere timpul necesar pentru parcurgerea distanţei Craiova – Golenţi – Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două ţări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 km linie simplă până la staţia Golenţi, 1,9 km cale ferată în staţia Golenţi (4 linii) şi construcţia a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenţi-Calafat.

Prin racordarea căii ferate existente Craiova-Calafat (ramura sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui astfel la dezvoltarea economică din judeţele Dolj şi Mehedinţi, prin creşterea capacităţii de transport de mărfuri şi promovarea distribuţiei mărfurilor în această regiune, şi nu în ultimul rând la consolidarea relaţiilor economice dintre România şi Bulgaria.

Valoarea investiţiei pentru partea română a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat – Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, patru  benzi rutiere – două pe fiecare sens, o linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.