La doar câteva zeci de metri de fosta Imprimeria Oltenia a fost dat în folosinţă un nou sens giratoriu. Măsură a fost luată ca urmare a deschiderii, aici, probabil la mijlocul lunii viitoare, a unui nou supermarket Kaufland, ridicat pe terenul fostei imprimerii. Mai mult, noi bretele de circulaţie au fost realizate pentru a fluidiza şi mai mult traficul din zonă. De precizat ar mai fi că în acest cartier niciun retailer de anvergură nu s-a grăbit să-şi deschidă afacerea. Până acum. Puţinele magazine de cartier care mai supravieţuiau, din proximitate, au tras obloanele, afişând mesajul “spaţiu de închiriat” sau au fost transformate în francize ale unor firme de profil pariuri sportive şi jocuri de noroc. Comerţul contemporan merge mai departe, piaţa este încet şi sigur acaparată de marii jucători, iar statul român se dovedeşte incapabil să susţină micul comerţ de cartier. Probabil, îi este mai la îndemână statului nostru să plătească asistenţă socială, care are o valoare apropiată cumva de salariul minim pe economie, cu care retailerii europeni sunt motivaţi să-şi extindă afacerile pe teritoriul României. O întrebare la final: dacă un micuţ buticar de cartier reuşeşte să-şi plătească 2-3 angajaţi, contabilul şi să-i rămână şi o brumă de profit; cum se poate explica tot mai des întâlnita situaţia cum să multinaţionalele raportează un profit foarte mic, deşi acestea din urmă deţin majoritatea pieţei şi vând de peste 100.000 de euro zilnic, în medie, fiecare!? Şi ca să fim şi mai precişi: o cutie cu biscuiţi livrată de un producător din Teleorman se vinde în pieţele de cartier între 8-9 lei şi are 1 kg, iar mai nou acelaşi produs este listat la rafturile unor multinaţionale, la acelaşi preţ, dar la 0,500 kg!