Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă “Sf. Vasile” din Craiova, proiect Erasmus +

0
1223
În perioada 26-30 octombrie 2022, la Puerto de la Cruz, Spania , șase profesori de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Sf. Vasile” Craiova au beneficiat de formare într-un domeniu care se dezvoltă continuu: activitățile în aer liber și protejarea mediului,
participând la cursul “Environmental Education Outdoor”, organizat de Asociatia Edu2Grow, în cadrul proiectului Erasmus+ In Out Up – Echilibrul strategiilor in/outdoor – cheia de upgrade spre incluziune (InOutUp) cu nr de referinta: KA122-SCH-92165356 aprobat și finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Proiecte de mobilitate, Domeniul: Educație școlară.
Scopul acestui proiect este promovarea incluziunii elevilor din grupuri dezavantajate prin îmbunătățirea competențelor profesionale ale cadrelor didactice în domeniul tehnologiilor digitale, activități în aer liber și nonformale, care lucrează cu elevi cu dizabilități.
Prof. Mihaela Filimon, coordonatorul proiectului a precizat:
”Ne-am propus ca acest prim flux din cadrul proiectului nostru să producă efecte pe termen lung: să susțină dezvoltarea școlii în domeniul învățării în aer liber, curtea școlii să devină mediu de învățare stimulativ și durabil; profesorii să-și crească încrederea în lucrul cu metode non-formale, folosindu-și propriile calități, talente, creativitatea, precum și inteligența colectivă a echipei de acasă, pe care o vor ghida în procesul de valorizare, fiecare participant
va forma echipe cu alţi cinci profesori/instructori, în aplicarea planului personal de activitate, de aplicare a noilor cunoștințe și de adaptare a activităților la vârstele și dizabilitățile copiilor”. De asemenea, prof. Ionela Alina Filip, directorul CSEI ”Sf. Vasile” a adăugat: ”Participarea în grup la un proiect Erasmus+ este o reală experiență de ”team building”, în beneficiul creșterii coeziunii echipei noastre, iar jocurile interculturale și schimburile de opinii între participanți din țări diferite, accesul la mecanismele care stau în spatele formării unor valori autentice, de dimensiuni europene ne-au deschis o cale prin care putem depăși stereotipurile și prejudecățile cu care și noi ne confruntăm adesea”. ”Ne-am pus în pantofii copiilor noștri și ne-am bucurat de fiecare moment petrecut în atelierele de lucru, activitățile și exercițiile în aer liber, ne-am îmbogățit ”mintea, inima și
mâna”, adică am dobândit cunoștințe, atitudini și competențe noi, pe care deja am început să le aplicăm în școala noastră” au menţionat ceilalți profesori participanți: Monica Dobre, Melinda
Marinescu, Elena Ciucu și Constantina Prunaru.