Pentru a face faţă aglomeraţiei din oraş, autorităţile locale intenţionează să implementeze sistemul parcărilor inteligente. Primarul Lia Olguţa Vasilescu a declarat că se gândeşte tot mai serios la această soluţie, însă ceea ce o ţine, deocamdată, în loc sunt costurile unei astfel de investiţii.
Pentru că tot mai multe maşini circulă pe străzile din Craiova şi o mare parte din ele sunt nevoite să şi parcheze, autorităţile locale caută variante pentru a nu se bloca şi mai mult traficul. Una dintre soluţiile pe care reprezentanţii Primăriei Craiova o iau în calcul este amenajarea de parcări inteligente în zonele declarate „fierbinţi”. „La aglomeraţia care este în Craiova nu avem altceva de făcut decât să aşteptăm să vină fabrica de maşini inteligente. E un sistem foarte bun, l-am văzut şi eu cum funcţionează şi ne gândim să îl implementăm şi aici”, a declarat primarul Olguţa Vasilescu, la rândul lui iritat de cozile de maşini de la o intersecţie de pe strada „Brestei”, într-una din ieşirile pe teren de săptămâna aceasta.
Prima parcare, la Primăria Craiova
Potrivit primarului, prima parcare inteligentă care va fi construită pe domeniul public se va afla în spatele Primăriei Craiova. În acest moment, pe spaţiul respectiv îşi parchează maşinile funcţionarii instituţiei şi câţiva dintre locatarii din blocurile învecinate. Pentru că zona este mică, nu toate maşinile încap în acest perimetru, ieşind pe trotuare şi pe carosabil şi închizând accesul spre strada „Al.I. Cuza”. „Parcarea din spatele Primăriei va fi prima amenajată ca o parcare inteligentă. Este o parcare mică, dar de care avem totuşi mare nevoie. De aceea, vom încerca să o facem funcţională”, a mai spus primarul Craiovei. Dacă prima parcare, care va fi construită experiemental, îşi va atinge scopul, autorităţile spun că vor construi mai multe astfel de spaţii.
Pentru început, intră pe listă zonele centrale
Autorităţile locale intenţionează chiar ca sistemul să fie întâlnit în toate zonele aglomerate ale Craiovei, îndeosebi în centru, dar şi în cartiere. Primarul Vasilescu a dezvăluit că municipalitatea va ridica parcările pe banii ei şi apoi îi vor recupera de la locatari. „Parcările acestea vor fi cu plată. Chiar şi în cartiere dacă apucăm să facem, omul va putea să plătească atât cât trebuie şi are voie să-şi parcheze maşina acolo cât timp doreşte”, a mai spus Vasilescu. Potrivit autorităţilor, sistemul va fi dotat cu posibilitatea de a parca o maşină pe o perioadă scurtă de timp, dar şi pentru un timp mai îndelungat. În acest ultim caz, doritorii vor avea la dispoziţie varianta de a-şi face un abonament, în baza căruia va trebui să găsească permanent un loc liber.
Maşinile, parcate pe orizontală sau pe verticală
Parcările inteligente funcţionează pe baza unui lift interior care are sarcina de a ridica şi coborî autovehiculele. Apoi, cu ajutorul acestuia, maşinile sunt plasate în spaţiile de parcare situate la diferite etaje de pe înălţimea structurii. Autorităţile pot să opteze apoi pentru mai multe modele de construcţie. Majoritatea firmelor promovează sistemele coreene sau japoneze, care presupun aşezarea maşinilor pe orizontală – dacă spaţiul e mai mare, sau pe verticală – dacă spaţiul disponibil este mai îngust, în felul acesta evitându-se amenajarea rampelor de acces şi a culoarelor de circulaţie a maşinilor. De asemenea, parcările inteligente pot fi construite deasupra solului, în subteran sau după un sistem mixt, cu plasare atât în suprateran, cât şi în subteran.
Se economiseşte de opt ori mai mult spaţiu
Primele astfel de parcări au fost amenajate de Primăria Sectorului 6 Bucureşti, în cartierele Militari şi Drumul Taberei. S-a plecat de la aceeaşi problemă a aglomeraţiei şi s-au comandat trei module cu structură metalică şi pivot care aşează maşinile pe orizontală. Potrivit specialiştilor, pe o suprafaţă de 30 de metri pătraţi, pe care, în mod normal, se pot parca două maşini, parcarea inteligentă face ca numărul autovehiculelor plasate aici să crească la 16, adică de 8 ori mai multe. Pe lângă faptul că economisesc foarte mult spaţiu, un alt atu este silenţiozitatea, zgomotul de operare al sistemului fiind foarte mic, de numai 65 de decibeli. În Bucureşti, un loc de parcare într-una din aceste parcări inteligente poate fi închiriat pe baza unui abonament lunar care costă 100 de lei.
Este cea mai buna veste pe ziua de azi.
Doamna Primar va felicit pentru aceasta initiativa si sper ca si pe strada Nicolae Coculescu in dreptul blocului 102 B scara 2 sa faceti o astfel de parcare pentru ca cei din acest bloc ocupa in bataie de joc o parcare in care in mod normal ar incapea 5 masini,cu doar 3 masini!!!
Si asta pentru a nu mai parca si altii.De fapt ei au pus stapanire ca sa zic asa pe acesta parcare!!!
Cum ramene cu ceilalti care le parcheaza in strada pentru ca nu au loc in parcare de acesti indivizi?
O initiativa laudabila!Eu unul as inchiria imediat un loc intr-o astfel de parcare pentru ca destul mi-am tinut masina in strada.
Bravo Doamna Primar!!!
FELICITARI PENTRU ACEASTA INITIATIVA INTELIGENTA!!!
O initiativa cu adevarat inteligenta din partea Doamnei Primar.
Este cea mai buna veste pe care am primit-o astazi!
Sper ca si pe strada Nicolae Coculescu in dreptul blocului 102 B scara 2 sa se amenajeze o astfel de parcare inteligenta pentru ca indivizi din acest bloc ocupa cu 3 masini parcate aiurea o parcare de 5 locuri.Iar altii isi parcheaza masina in strada pentru ca nu au loc in parcare din cauza acestor locatari.Sau si mai rau este ca daca cineva reuseste si parcheaza in aceasta parcare este apoi blocat si nevoit sa astepte minute bune pentru ca acesti nesimtiti sa coboare si sa le faca loc sa iasa.
Iar acest lucru il fac ca o invatatura de minte pentru ca data viitoare sa nu mai indrazneasca respectivul sa mai parcheze in parcarea respectiva!Cu alte cuvinte aceasta parcare le apartine iar in mintea lor sunt stapanii acestei parcari!
Neaparat sa faceti Doamna Primar si aici o parcare inteligenta.Sunt sigur ca se vor ocupa toate locurile.
Felicitari Doamna Primar!
Da! A facut si Poteras in sectorul 6. Nu este ceea ce se vinde.
Comments are closed.