Președintele PNL Craiova, deputatul Nicolae Giugea, a prezentat jurnaliștilor, în cadrul unei conferințe de presă, organizată la sediul partidului, în prezența consilierilor municipali Adriana Ungureanu, Teodor Sas și Romeo Voicinovschi, proiectul Canalului Dunăre-Jiu-Olt-Argeș.
Această investiție, cea mai mare în amenajări funciare din ultimii 30 de ani, este prevăzută în Legea pentru modificarea unor acte normative în vederea reabilitării şi/sau înfiinţării infrastructurii principale de irigaţii şi a infrastructurii de desecare şi drenaj, precum şi pentru sprijinirea investiţiilor în producţia şi procesarea produselor agricole în România. Legea al cărei inițiator este Nicolae Giugea a fost votată în Senat și urmează să intre în dezbaterea Camerei Deputaților. Legea oferă instrumentele necesare pentru a sprijini fermierii mici și mijlocii români și, implicit, și pe consumatorii care vor beneficia de produse de calitate mai ieftine. ”Este un proiect vital pentru Oltenia deoarece oferă fermierilor din întreaga zonă acces la apă ieftină. După finalizarea canalului, irigațiile se vor face gravitațional, fiind eliminate pompele care acum consumă mult curent și cresc prețul apei. În plus, întreaga amenajare va schimba microclimatul din zonele pe unde va trece și va asigura utilizarea durabilă a resurselor de apă.” a declarat parlamentul doljean. Liderul liberal a mai adăugat că Actul normativ este în concordanță cu Directiva 2000/60/CE – cadrul de politică comunitară în domeniul apei și cu necesitatea asigurării eficienței energetice a sistemelor de irigații.
Adriana Ungureanu : “Propunem un traseu al RAT din Bariera Vâlcii până-n Parcul Nicolae Romanescu”
La rândul său, Adriana Ungureanu, consilier PNL, a declarat că liberalii vor susține în Consliul Local acordarea de gratuitate pe mijloacele de transport în comun din Craiova pentru studenți și masteranzi. ”De asemenea, propunem un traseu al RAT din Bariera Vâlcii, strada Toamnei și Centura de Nord către Parcul Nicolae Romanescu. În prezent există un singur traseu de aici către gară și se oprește acolo. Un astfel de traseu ar decongestiona în mod semnificativ traficul rutier” a explicat alesul lor liberal. Situația Pasajului Gârlești a fost un alt subiect abordat. Atât Adriana Ungureanu cât și Teodor Sas au precizat că proiectul este mult întârziat și că banii necesari acestei investiții au fost din nou retrași.
Teodor Sas solicită Primăriei să prezinte strategia de dezvoltare a orașului
În aceeași conferință de presă, consilierul local Teodor Sas, s-a referit la situația impozitului pe clădirile nerezidențiale și a cerut public Primăriei să prezinte strategia de dezvoltare a orașului, având în vedere că se apropie noul exercițiu financiar 2021-2027 și Craiova ar trebui să aibă deja gata portofoliul de proiecte. . ”Sunt mii de case de la periferia orașului care, în acte, sunt anexe de exploatație agricolă. Acestor oameni care locuiesc pe străzi neasfaltate, fără canalizare, anul trecut, printr-o decizie aberantă, li s-a crescut impozitul cu peste 300%, de la 0,4% din valoarea clădirii la 1,3%”. Consilierul liberal a precizat că grupul de consilieri municipali PNL va depune un amendament la proiectul de buget pentru scăderea acestui impozit la 0,5%. Teodor Sas a atras atenția că toate aceste case figurează drept anexe exploatație agricolă nu din cauza oamenilor, ci a Primăriei care nu a fost în stare nici până acum să realizeze Planul de Urbanism General al Craiovei.