DNA anunţă că acţiunile care au dus la moartea poliţistului Bogdan Gigină sunt prezenţa sa în coloana oficială, viteza, ambele imputabile lui Gabriel Oprea, şi modalitatea deficitară de semnalizate a obstacolelor, imputabilă firmei care făcea lucrarea în carosabil.
În dosarul deschis după decesul poliţistului Bogdan Gigină, procurorii anticorupţie îl cercetează pe fostul ministru Gabriel Oprea pentru ucidere din culpă şi abuz în serviciu constând în folosirea resurselor umane şi materiale ale Ministerului Afacerilor Interne pentru a asigura, în mod nelegal, însoţirea deplasărilor efectuate de ministru cu echipaje ale poliţiei rutiere şi în încheierea unui protocol în baza căruia procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie de la acea vreme, Tiberiu Niţu, ar fi beneficiat, în mod nelegal, de însoţirea deplasărilor efectuate cu echipaje ale poliţiei rutiere.
În aceeaşi cauză este cercetată şi firma care executa lucrări pe carosabil, SC General MPM Impex SRL, Petre Mazilu, administratorul societăţii, şi Adrian Corcodel, şef de echipă în cadrul firmei, acuzaţiile fiind de ucidere din culpă.
“În ordonanţa procurorilor se arată că, în cauză, există probe cu privire la următoarele aspecte relevante: la momentul producerii accidentului victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului de interne Oprea Gabriel, în momentul imediat anterior producerii accidentului victima circula cu o viteză de 84 km/h, în condiţii de vizibilitate redusă determinate de întuneric şi ploaie, dinamica producerii accidentului şi lipsa unor manevre de frânare determină concluzia că victima nu a văzut obstacolele de pe carosabil (amenajările rutiere temporare) înainte de a intra în contact cu primul dintre acestea”, susţin procurorii într-un comunicat de presă.
Astfel, potrivit procurorilor, prezenţa poliţistului ca motociclist într-o coloană oficială, viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice şi modalitatea deficitară de semnalizate a obstacolelor existente pe carosabil sunt acţiunile care au dus la decesul lui Bogdan Gigină, în legătură cu aceste aspecte fiind făcute verificări.
“Cu privire la primele două cauze, respectiv prezenţa victimei ca motociclist într-o coloană oficială, viteza de deplasare şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice, în cauză există probe din care rezultă bănuiala rezonabilă că aceste activităţi au fost determinate de către ministrul Oprea Gabriel, că acestea au un caracter ilicit şi că îi sunt imputabile lui Oprea Gabriel. Concret, conform probelor administrate se reţine că există suspiciunea rezonabilă că ministrul de interne Oprea Gabriel este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul conferit de funcţia sa şi cu încălcarea dispoziţiilor legale care reglementează însoţirea demnitarilor, ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, cauză care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin”, explică procurorii.
Referitor la modalitatea deficitară de semnalizate a obstacolelor existente pe carosabil, DNA susţine că “a rezultat că semnele de circulaţie nu erau reflectorizante şi că erau amplasate la aproximativ 11,5 metri înainte de zona lucrărilor. Potrivit prevederilor legale, semnele de circulaţie trebuiau să fie reflectorizante, iar semnalizarea lucrărilor trebuia să înceapă cu 240 de metri înainte de locul acestora Obligaţia de a asigura şi folosi semnalizare reflectorizantă şi de a o amplasa potrivit prevederilor normative în materie revine administratorului firmei General MPM Impex S.R.L. Mazilu Petre şi şefului de echipă Corcodel Adrian”.