De ieri, perimetrul cuprins între Casa Albă şi trecerea de pietoni de la Prefectură a fost închis, autorităţile predând amplasamentul constructorului pentru începerea lucrărilor de reabilitare. SC Delta urmează să se decoperteze mai întâi stratul uzat de asfalt şi apoi să refacă integral partea carosabilă şi trotuarele. Titularii de utilităţi au primit ordin să-şi ascundă toate cablurile aflate pe stâlpi, în subteran.
Autorităţile au decis să se înceap modernizarea străzii „A.I. Cuza” cu porţiunea cea mai centrală, respectiv cu bucata de stradă care se află chiar în faţa primăriei. De ieri, de la ora 6.00 dimineaţa, nu s-a mai putut circula în linie dreaptă, fiind montate barierele pentru limitarea accesului între intersecţia cu strada „Romul” – la trecerea de pietoni de la Prefectură, şi până la intersecţia cu strada „Theodor Aman” – la blocul Casa Albă, circulaţia fiind oprită în acest perimetru, pe ambele sensuri de mers. Astfel că maşinile care vin de jos, de la pasajul suprateran din Valea Vlăicii sau de la colegiul Carol I au posibilitatea să meargă doar până la Prefectură, iar la colţul cu Primăria să devieze pe strada „Romul”, cu ieşire la parcarea subterană şi în Calea Bucureşti.
O zi s-a bătut pasul pe loc
Deşi în prima zi nu s-a întâmplat nimic, fiind doar deviată circulaţia, autorităţile locale au predat amplasamentul către constructor. SC Delta ACM, care se ocupă de lucrare, urmează să facă organizarea de şantier în aceste zile şi să pornească execuţia. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Craiova, fiind o stradă foarte solicitată de trafic, lucrarea trebuie să se desfăşoare repede, fără întârzieri, ca să poată să fie finalizară şi repusă în circulaţie cel mai târziu la mijlocul lunii septembrie. Autorităţile au luat în calcul această perioadă de început de toamnă motivând că atunci este vremea când elevii se întorc la şcoală şi zona centrală se aglomerează din nou, strada „A.I. Cuza” asigurând accesul către două colegii mari, Colegiul Naţional ”Carol I” şi Colegiul Naţional ”Elena Cuza”.
Păienjenişul de cabluri, coborât în subteran
Potrivit municipalităţii, lucrarea de reabilitare constă în asfaltarea părţii carosabile, pe tronsoane, inclusiv înlocuirea bordurilor existente cu altele din granit. Tot pe acest contract, este inclusă şi modernizarea trotuarelor, prin înlocuirea pavelelor din ciment cu unele din granit. De asemenea, reprezentanţii Primăriei Craiova au prevăzut în proiect să fie schimbaţi toţi stâlpii de iluminat, ocazie cu care va fi coborâtă în subteran toată reţeaua de cabluri de pe aceştia. De altfel, tuturor titularilor de utilităţi le-a fost pus în vedere să realizeze acestă lucrare în timp ce strada se află în şantier, pentru a nu a mai fi spartă din nou. Şi pe „A.I. Cuza”, ca pe toate străzile din Craiova, excepţie făcând doar Centrul Vechi, stâlpii de iluminat sunt încărcaţi de cabluri care traversează de o parte de şi de alta, creând un aspect de păienjeniş aerian, pe care autorităţile nu îl mai doresc în centrul oraşului.
Reabilitată pe contractul-cadru de reaparaţii
Lucrarea este executată de firma SC Delta ACM, care are în derulare un contract-cadru de reparaţii străzi cu Primăria Craiova. La început de an, reprezentanţii municipalităţii au anunţat că această stradă va fi pusă pe listă deoarece a rămas mult în urmă, ca imagine, faţă de străzile din Centrul Vechi, care au fost reabilitate, în totalitate, prin proiectul european. Întrucât pe lungimea străzii se găsesc şi două monumente istorice, fiind vorba de cel două statui ale domnitorului Alexandru Ioan Cuza şi regelui Carol I, a fost nevoie să nu se înceapă lucrările de reabilitare fără aviz din partea Ministerului Culturii. Autorităţile au precizat că şi acest aviz a fost obţinut şi că lucrarea poate, aşadar, să înceapă fără probleme din acest punct de vedere.
Trafic anevoios
În ciuda faptului că există variante pentru devierea pe străduţele din jur, o problemă mare va fi traficul, care se va desfăşura extrem de anevoios, în toată această perioadă. Autorităţile locale iau în calcul aglomeraţia pe arterele de adiacente, la pachet şi zarva celor implicaţi în trafic şi s-a decis ca zona să fie supravegheată mai atent. Reprezentanţii Primăriei Craiova insistă ca toate maşinile care vor staţiona să respecte semnele rutiere, în caz contrar riscând să fie ridicate. „Solicităm conducătorilor auto să circule cu atenţie şi să se conformeze semnalizărilor rutiere ce vor fi constituite. Autovehiculele ce vor staţiona în această zonă, în perioada lucrărilor, vor fi ridicate şi relocate pe amplasamente din zonele aflate în imediata apropiere”, atenţionează reprezentanţii municipalităţii.
Prime locuri de parcare prin SMS
Primăria Craiova va institui, pe această stradă, primele locuri de parcare prin SMS. Din cele 129 de locuri de parcare, care au fost aprobate să fie amenajate în faza-pilot, 28 de locuri se vor afla pe strada „Romul”; 94 de locuri de parcare pe strada „A.I Cuza” – sectorul dintre intersecţia cu str. „Unirii” şi intersecţia cu str. ”Arieş” (de la Mercur şi până la intersecţia de la Universitate), iar restul de 17 locuri pe strada „C.S. Nicolăescu-Plopşor” – sectorul cuprins între intersecţia cu str. „A.I.Cuza” şi intersecţia cu str. „Olteţ” (în faţa Prefecturii). Tariful aprobat pentru parcarea prin SMS este de 2 lei pe oră, autorităţile fiind în curs de implementare a acestui proces. După ce lucrarea de reabilitare va fi încheiată, municipalitatea va putea să treacă şi la delimitarea acestor locuri de parcare.