De la 1 septembrie, OCPI Dolj prelungește programul cu publicul

0
378

Serviciile oferite de Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj vor deveni mai accesibile începând cu data de 1 septembrie. Programul de depunere a cererilor va fi mărit cu câteva ore, iar răspunsurile vor fi primite mai repede. De asemenea, sunt o serie de servicii prin care instituția îi scutește pe clienți de un drum în instanță și, în câteva cazuri, și de unele cheltuieli.

Mihai Cilibiu

La această dată – 1 septembrie – vor intra în vigoare prevederile Ordinului nr. 700/2014 al directorului general al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară, care abrogă patru ordine mai vechi (nr. 633/2006, 634/2006, 108/2010 și 186/2009). Una dintre noutăți se referă la programul de lucru cu publicul. Începând cu această dată, cererile se vor depune zilnic între orele 8.30 și 14.00, pentru toate categoriile de solicitanți. Răspunsurile se vor elibera și ele după un program prelungit, în intervalul 11.00 și 16.00. Programul acesta va fi unic, la nivel național „O altă noutate o constituie micșorarea termenelor pentru serviciile furnizate. După un calcul al nostru, reiese că se vor scurta cu patru zile în funcție de complexitatea cererii”, a declarat Mihai Cilibiu, noul director al OCPI Dolj de la data de 19 iunie. În afară de asta, mai există și documentația care se eliberează la urgență, în maximum cinci zile, cu plata unei taxe care este de cinci ori mai mare decât cea obișnuită.

Noutăți în privința titlurilor de proprietăților

Cele mai importante noutăți se referă însă la titlurile de proprietate. Directorul OCPI Dolj a menționat că, din septembrie, proprietarii pot să solicite legalizarea acestor titluri la sediul instituției, în prezența unui notar. „Dacă se pierde acest titlu de proprietate și este nevoie de altul, ori vine titularul cu un notar ori vine notarul singur și noi îi eliberăm acest titlu. Nu trebuie să mai meargă prin instanță, deci omul este scutit de mult timp pierdut”, a precizat Cilibiu. De asemenea, titlurile de proprietate sunt înregistrate gratuit în cartea funciară în cazul în care există plan parcelar, numere cadastrele și sunt emise în baza legilor funciare. Până acum, costurile plecau de la 120 de lei. Același Ordin prevede ca, de la 1 septembrie, instituțiile de cadastru să rectifice erorile care apar pe titlurile de proprietate, exceptând suprafața. „Se pot modifica detalii precum tarlaua, parcela, vecinătățile sau dacă apare o eroare la un nume, adică să zicem că lipsește o literă sau o inițială acolo. Omul nu mai ajunge în instanță pentru acest lucru, vine la noi și noi operăm aceste corecții cu tuș roșu și în baza unui acord obținut de la comisia județeană de fond funciar”, a mai precizat directorul OCPI Dolj.

3.700 de cereri restante la OCPI Dolj

Pe de altă parte, Cilibiu a recunoscut că personalul instituției – cei 67 de angajați – este suprasolicitat de volumul de cereri. „Nu vor avea o viață mai ușoară angajații cu acest Ordin, dar vom face față mai bine de la toamnă când se va implementa programul național de cadastru. Și există posibilitatea – am fost asigurați – că la sfârșitul anului 2014 și masiv în 2015 vom avea posibilitatea să mai facem angajări, în jur de 10-15 persoane”, a declarat Cilibiu. Dacă în 2008-2009, erau 90.000 de cereri întregistrate la nivelul unui an, ele au evoluat ajungând ca, în 2013, să fie peste 135.000 de cereri și se estimează că vor fi 163.000 de cereri până la sfârșitul acestui an. Noul director a găsit, la instalarea sa în funcție, în jur de 3.700 de restanțe care au fost puse pe seama volumului mare de muncă, raportat la numărul mic de angajați. Conform directorului, restanțele au fost recuperate până la 195 de cereri rămase pentru soluționare, câte sunt în prezent. În altă ordine de idei, noul director și-a lăudat angajații, spunând că 90% dintre ei sunt „foarte buni profesioniști, oameni responsabili și implicați”.