Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a aprobat lansarea domeniilor majore de intervenţie 2.4 – „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian” şi 3.1 – „Promovarea transportului intermodal” din cadrul POS-Transport 2007 – 2013. Cele două domenii de intervenţie erau singurele nedeschise spre finanţare până acum şi reprezintă 1,35% din totalul alocărilor POS-Transport.
Domeniul major de intervenţie 2.4. „Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian” se adresează tuturor aeroporturilor din România care îndeplinesc condiţiile de aeroporturi de categoria D, cu trafic de sub un milion de pasageri anual şi care pot face dovada prestării unui serviciu economic de interes general pentru a cărui compensare au dreptul să primească cheltuieli aferente investiţiei din proiectul supus cererii de finanţare. Activităţile eligibile constau în lucrări de construcţie, modernizare sau dezvoltare a infrastructurii de transport aerian: piste de decolare/aterizare, căi de rulare, platforme de staţionare, turnuri de control şi elementele conexe acestora. Cererile de finanţare se depun în sistem primul venit primul servit, iar valoarea totală (inclusiv TVA) a proiectului solicitat pentru finanţare trebuie să se încadreze între 2 şi 40 de milioane de euro.
Autorităţile locale vor pune la dispoziţie terenul
Domeniul major de intervenţie 3.1 – „Promovarea transportului intermodal” se adresează beneficiarului CNCF CFR SA, dar numai sub rezerva prezentării de acesta a unui contract de asociere în participaţiune cu autorităţile publice locale (APL) din judeţele ce conţin locaţiile prioritare pentru dezvoltarea transportului intermodal pe termen scurt şi sau mediu, cuprinse în Strategia de Transport Intermodal în România 2020. Din această perspectivă, asocierea în participaţiune va presupune îndeplinirea de către CFR S.A. a următoarelor condiţii: angajarea pentru realizarea investiţiei în terminalul intermodal (platformă, infrastructură rutieră internă, infrastructură feroviară de acces/legătura la linia principală şi utilităţi conexe), angajarea pentru gestionarea infrastructurii feroviare nou realizate ca parte componentă a infrastructurii feroviare publice şi asigurarea mentenanţei infrastructurii feroviare nou create. „Autorităţile publice locale se angajează să pună la dispoziţia CFR S.A. terenul terminalului şi să faciliteze obţinerea de către CFR a terenului aferent legăturii feroviare la terminal, să realizeze legătura rutieră la terminal la nivel de drum local şi să garanteze prin intermediul Planului Urbanistic Zonal că terenul din jurul terminalului va fi utilizat pentru activităţi logistice/ de manufacturare ulterior finalizării proiectului. Cererile de finanţare se depun în sistemul primul venit primul servit”, se precizează într-un comunicat de presă de MTI, cotidianului nostru.