170 de elevi craioveni recrutaţi în Şcoala de Valori

0
416

AIESEC Craiova şi Şcoala de Valori desfăşoară în perioada 7 martie- 6 aprilie a.c. proiectul GROW, menit să ofere elevilor de liceu din mediul local ocazia de a lua parte la o serie de sesiuni de pregătire care vizează cunoaşterea de sine, dezvoltarea capacităţii de lucru în echipă, a abilităţilor de comunicare şi a spiritului civic al elevului. Stagiile se derulează la Casa de Cultură a Studenţilor din Craiova şi vor fi susţinute în totalitate în limba engleză de stagiarul străin de origine poloneză, Tomasz Helm. Cursurile vizează teme despre managementul proiectului, managementul resursei umane, diferenţele dintre oameni, discriminare, dar şi despre abilitatea de a comunica în diferite situaţii. De această formare vor beneficia 170 de elevi craioveni din licee precum Colegiul Naţional „Carol I”, Colegiul Naţional „Fraţii Buzeşti”, Liceul Teoretic „Henri Coandă”, Liceul de Informatică „Ştefan Odobleja şi Grupurile şcolare „Traian Vuia” şi „Matei Basarab”.

Primele stagii sunt destinate elevilor de clasa a IX-a

Activităţile au debutat oficial duminică, 6 martie a.c., printr-un eveniment de deschidere, desfăşurat în Aula Buia, din incinta Facultăţii de Agronomie, pe parcursul căruia elevii au avut oportunitatea de a face cunoştinţă cu toţi membrii comitetului de organizare şi de a viziona o prezentare a stagiarului străin cu care vor avea ocazia să interacţioneze timp de mai bine de o lună. De asemenea, li s-a prezentat o mică parte din cultura de echipă specifică AIESEC.

„AIESEC Craiova desfăşoară în această perioadă ediţia destinată elevilor de clasa a IX a. Scopul proiectului este acela de a dezvolta abilităţile care nu sunt susţinute de sistemul educaţional. Stagiul de pregătire urmăreşte să dezvolte indivizi cu o construcţie internă suficient de puternică pentru a face faţă presiunilor sociale externe. În timpul cursurilor atenţia se concentrează pe descoperirea punctelor tari şi slabe ale fiecărei persoane şi de asemenea pe dezvoltarea de competenţe şi aptitudini în domenii precum: înţelegerea capcanelor specific vârstei, abilităţi de comunicare şi cooperare, stima de sine. Toate aceste lucruri se vor descoperi pe baza unor activităţi interactive ce vor cuprinde jocul. Dorinţa fondatorilor organizaţiei nonguvernamentale Şcoala de Valori este de a dezvolta o societate bazată pe valori a constituit punctul de plecare în crearea conceptului Grow definit ca o alternativă educaţională inovativă, care vine în completarea curriculei deja existente în şcoli şi care pune accentul pe educaţia non-formală”, a precizat Anca Mic, purtător de cuvânt AlESEC Craiova.

Proiectul este structurat pe 4 module create în funcţie de necesităţile elevilor din fiecare an al ciclului liceal. Activităţile se desfăşoară cu sprijinului acordat de Parlamentul European şi de programul Tineret în Acţiune, şi cel al partenerului principal BRD.